جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سبزه کار

حوزه/ تعدادی از مبلغین فرهنگی در ایام تعطیلات تابستان برای برگزاری کلاس های اوقات فراغت کودکان و نوجوانان به حاشیه شهرهای استان خراسان جنوبی می روند.

به گزارش خبرنگار «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام ابراهیم سبزه‌کار، عصر روز گذشته در کارگروه فرهنگی اجتماعی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه بخشی از کلاس های اوقات فراغت در استان با محوریت کانون های فرهنگی و هنری مساجد و در مساجد شهرها و روستاها برگزار می شود، گفت: در حال حاضر 616 کانون فرهنگی و هنری در استان فعال هستند .

وی با بیان اینکه سال قبل در 189 کانون شهری و 213 کانون روستایی کلاس های اوقات فراغت برگزار شد، افزود: کانون های مساجد با توجه به اینکه در جوار مسجد هستند و کلاس ها در مساجد برگزار می شود، با استقبال خوب مردم همراه است.

مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی ادامه داد: تقویت سطح معلومات دینی کودکان و نوجوانان، غنی سازی اوقات فراغت بچه ها، استفاده از امکانات کانون ها به خصوص کتابخانه و ترویج فرهنگی کتابخوانی و تشویق نوجوانان و نونهالان به سمت مسجد از جمله اهداف این کلاس ها است.

حجت الاسلام سبزه کار با تاکید بر لزوم همکاری همه دستگاه های اجرایی در برگزاری کلاس های اوقات فراغت در استان، افزود: برای جلوگیری از موازی کاری باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا هر دستگاه اجرایی متولی یک موضوع باشد.

وی بر اختصاص اعتبار  برای برگزاری این کلاس های از سوی مسئولان تاکید کرد و گفت: با توجه به اهمیت حاشیه شهرها، تعدادی از مبلغین فرهنگی در ایام تعطیلات تابستان برای برگزاری کلاس های اوقات فراغت کودکان و نوجوانان به حاشیه شهرهای استان اعزام خواهیم کرد.

 

پایان پیام/ش

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha