جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نمازی

حوزه/ نماینده ولی فقیه درکاشان، شهید چمران را الگوی تمام عیار برای اساتید و دانشگاهیان دانست و تصریح کرد: در دانشگاه ها، ابعاد شخصیت علمی و عملی شهید چمران برای دانشجویان تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، شامگاه چهارشنبه در دیدار رئیس و اعضای بسیج اساتید دانشگاه ها و مدیر حوزه علمیه کاشان، با تبریک و تسلیت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران، ایشان را الگوی تمام عیار برای اساتید و دانشگاهیان دانست و گفت: جامعه به الگو نیاز دارد و در جامعه دانشگاهی ما بهترین الگو شهید مصطفی چمران است.

وی با بیان اینکه شهید چمران دوران سختی را در لبنان برای حمایت از فلسطین و مبارزه با صهیونیست ها، همراه امام موسی صدر گذراند، اظهار کرد: در دانشگاه ها، ابعاد شخصیت علمی و عملی شهید چمران برای دانشجویان تبیین شود.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه اساتید خود را به دانشجویان نزدیک کنند، ابراز داشت: استاد باید با صبوری اشکالات دانشجویان را برطرف کند و حرف های آنان را بشنود، لذا به هرنسبتی که استاد در برابر شاگرد تواضع کند به همان نسبت در دل شاگرد نفوذ کلام پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اساتید، دانشجویان را به انس با قرآن، معارف اهل بیت(ع) و معرفت شناسی تشویق کنند، ادامه داد: معرفت شناسی، توحید، پیامبر شناسی، امام شناسی و رهبر شناسی باید در دانشگاه ها مورد توجه جدی قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه درکاشان با بیان اینکه اساتید دانشگاه ها باید دانشجو را خارج از چارچوب تدریس به عنوان یک بسیجی توجیه و ارشاد کنند، گفت: استاد نباید به رابطه درسی دانشجو قناعت کند، بلکه باید دانشجویان را انقلابی و دارای شور، احساسات، انگیزه دینی و تابع چارچوبی های مکتب اسلام تربیت کنند.

آیت الله نمازی، فسادهای اجتماعی، اعتیاد، طلاق و اختلافات خانوادگی را ناشی از جهالت دانست و بیان داشت: جوانی که به مسائل دینی و احکام الهی آگاه باشد، هیچ موقع دنبال اعتیاد، بزهکاری، بالا رفتن از خانه مردم و دنبال ناموس دیگران نمی رود.

وی، بی تقوایی را عامل اصلی گناهان در جامعه و منشا بی تقوایی را نیز جهل به احکام الهی دانست و یاد آورشد: اساتید دانشگاه ها باید دانشجویان را به سمت تقوای الهی و دوری  از گناهان سوق دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان با تاکید بر این که دشمنان چه بخواهند و نخواهند، پیام های انقلاب اسلامی ایران در حال  صدور است، گفت: آمریکا جایگاه خود را در  نظام سیاسی دنیا از دست داده و روز بروز درحال نزول است.

 در ابتدای این دیدار غلامرضا حسنی مقدم، رئیس بسیج اساتید دانشگاه های کاشان با تبریک و تسلیت سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران، گزارشی از برنامه ها و فعالیت های بسیج اساتید اراده داد و ارتباط با مردم در مساجد و برگزاری دوره های مشاوره ای با همکاری مدیریت حوزه علمیه کاشان را از مهمترین اقدامات بسیج اساتید کاشان برشمرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha