جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدیان - ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری

حوزه/ مسئول امور ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری گفت: اگر آمریکایی‌ها امروز دم از مذاکره می‌زنند، قطعا برای آنها مذاکره، راهبرد و هدف نیست، بلکه تاکتیک و ابزار است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدیان، در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نخست وزیر ژاپن اظهار داشت: برای این که موضع حضرت آقا را خوب درک کنیم، باید به این نکته توجه کنیم که راهبرد امروز آمریکا و راهبرد ما چیست؟! اگر آمریکاییها امروز دم از مذاکره میزنند، قطعا برای آنها مذاکره، راهبرد و هدف نیست، بلکه تاکتیک و ابزار است.

 

«فشار» راهبرد اصلی آمریکاییهاست

مسئول امور ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: راهبرد اصلی آمریکاییها فشار است تا زمانی که به نتیجهای که به دنبالش هستند برسند و این نتیجه تسلیم و سازش ماست؛ یعنی پذیرفتن شرایط آنها و دست برداشتن از آرمانهای انقلاب. در این میان فشار خود را به حداکثر رساندهاند، از ابزار مذاکره استفاده میکنند تا به هدف خودشان که تسلیم و سازش است دست یابند.

وی افزود: در نقطه مقابل راهبرد اصلی نظام جمهوری اسلامی مقاومت و ایستادگی است تا به این نتیجه برسد که فشارهای دشمن بیخاصیت شود و حالت بازدارندگی ایجاد کنیم؛ یعنی در برابر تحریمها، دیگر آسیبپذیر نباشیم، بلکه تحریمها را به فرصتی برای پیشرفت کشور تبدیل کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان خاطرنشان کرد: وقتی در این حالت فشار دشمن به حالت حداکثر میرسد و موفق نمیشود، به این معنی است که او در فشار آوردن خود شکست خورده و ما در مقاومت پیروز شدهایم. در چنین حالتی است که دشمن سعی میکند از ابزار مذاکره استفاده کند و یک بار دیگر شانس خود را به عنوان آخرین حربه آزمایش کند و ما را به مذاکره دعوت نماید.

 

هیچ انسان عاقلی به دشمن امتیاز نمی دهد

وی افزود: اگر در این وضعیت زیر بار مذاکره برویم، یعنی به هدف دشمن کمک کرده ایم و او را از شکست قطعی نجات دادهایم. هیچ انسان عاقلی در میدان نبرد چنین امتیازی را به دشمن نمیدهد و او را برای رسیدن به هدفش کمک نمیکند. ما اکنون در چنین شرایطی هستیم.

مسئول امور ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری گفت: مردم ما در 22 بهمن سال 97 که چند ماه بیشتر از آن نگذشته است و همین طور چندین روز قبل یعنی در روز قدس، به صورت میلیونی به خیابانها آمدند و با صراحت اعلام کردند که ما استراتژی مقاومت را قبول داریم و در برابر دشمن حاضر به سازش و تسلیم نیستیم. مردم میلیونی آمدند و این حرف را زدند.

وی تصریح کرد: متأسفانه برخی از جراید داخلی متوجه این حضور صریح و گویای مردم نیستند و چون خودشان خسته شدهاند، این موضوع را در جامعه ترویج میدهند که مردم هم خسته شدهاند. در حالی که مردم با شادابی و صراحت تمام در این دو حرکت که زمان زیادی از آنها نگذشته است حضور یافتند و بر راهبرد اصلی نظام که ایستادگی و مقاومت در مقابل فشار است تأکید کردند.

 

رهبر معظم انقلاب توطئه آمریکایی ها را در نطفه خفه کرد

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان افزود: اگر شرایط را خوب در نظر بگیریم، رهبر معظم انقلاب، با توجه به استراتژی اصلی نظام و از سوی دیگر وفاداری و ایستادگی بینظیر مردم این برخورد را انجام دادند و متوجه بودند که این تاکتیک و ابزاری که دشمن بعد از فشار هستهای از آن استفاده میکند تا فشارش را به نتیجه برساند را باید در نطفه خنثی کند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی آقا این گونه برخورد کردند، عبارتی که به ذهنم رسید این بود که در جنگ خندق، پیامبر اعظم(ص) فرمودند: «آن ضربهای که علی زد، اساس دین و اسلام را مستحکم کرد و از عبادت همه مخلوقات خدا برتر است». آقا آن روز چنان صریح و گویا استراتژی نظام جمهوری اسلامی را بیان کردند که من معتقدم تمام کسانی که در دنیا دوست دار حق و عدالت هستند، آن شب از شعف و هیجان روحی لذتها بردند و احساس افتخار و سربلندی کردند و همه دشمنان حق و عدالت و آزادی، از این برخورد صریح، روشن، گویا، شجاعانه، بسیار بُرنده و کوبنده سرافکنده بودند.

مسئول امور ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری گفت: امیدواریم که بر اثر همین شجاعتی که خداوند به ملت ایران و خصوصا به رهبرمان عنایت کرده است، از آخرین مرحله فشار آمریکاییها عبور کنیم و آنها را در این راهبردشان مثل همیشه شکست دهیم و زمینه جهشها و پیشرفتهای بزرگ ملت ایران بیش از پیش فراهم گردد.

 

محاسبات دشمن به هم ریخت

وی با اشاره به تأثیر موضع مقتدرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه بینالمللی و رسالت دانشجویان و طلاب و روحانیون در قبال این موضع مقتدرانه رهبری، گفت: نفعش را حتما در تعاملات سیاسی خواهیم دید و همین چند روزه آثارش ظاهر بود. قطعا در محاسباتی که دشمن داشته اثر ویژهای میگذارد.

 

دشمن، دشمن است ...

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان افزود: نکته مهم این است که ما نباید از دشمن انتظار داشته باشیم که دشمنی و حیلههای خود را کنار بگذارد. دشمن، دشمن است و می خواهد از هر رخنه، روزنه و گسستی که در جامعه ما وجود دارد استفاده کند و کارش را پیش ببرد. مهم انسجام داخلی ماست و این که از این فرصت که خداوند عنایت کرده است و رهبری با این بصیرت و شجاعت به ما عنایت کرده است، به عنوان سربازانی که در صف اول قرار داریم، وظیفه خود را که حفظ انسجام، روحیه ایستادگی، امید است را به کار بگیریم و از تمام توانمان برای پیشرفت استفاده کنیم و با اعتماد به وعدههای خداوند که فرموده است «هر کس که خدا او را یاری کند، قطعا از یاری خدا بهرهمند میشود» و «وعده قطعی خداوند است که از مومنین دفاع میکند». باید به این وعدههای الهی امیدوار باشیم و هر آنچه که در توان داریم برای روحیه بخشی به مردم و انسجام داخلی نیروهای حزب اللهی و انقلابی استفاده نماییم و تلاش کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha