جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: همان‌گونه که رهبری تأکید کرده‌اند هر جامعه ای که گرفتار سه غده فساد اقتصادی، فساد اخلاقی و فساد سیاسی شود پایه‌های اجتماعی آن جامعه متزلزل می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار مسئولان دستگاه قضایی، با تبریک هفته قوه قضائیه، به تبیین مهم ترین رسالت های مسئولان قضایی پرداخت.

وی با بیان اینکه امام علی (ع) عدالت را محکم‌ترین پایه جامعه توصیف کرده است، افزود: رهبر معظم انقلاب هم در بیانیه گام دوم انقلاب به این موضوع به‌دقت و گستردگی پرداخته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به نکته‌های مفید این بیانیه، اظهار کرد: رهبری در این بیانیه دریایی را در یک کوزه ریخته است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: رهبر معظم انقلاب دریایی از معارف و مطالب را در کوزه بیانیه گام دوم انقلاب در دسترس ما قرار داده‌اند که این هنر بزرگی است.

وی در ادامه با اشاره به رهنمودهای رهبری در رابطه با رسالت دستگاه قضایی، افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم در دو جا بحث عدالت و مبارزه با فساد را مطرح کرده‌اند؛ اما نسبت به مابقی موضوعات مطروحه در بیانیه، صفحات بیشتری را به این دو اختصاص داده‌اند که این موضوع اهمیت و حساسیت کار قضایی را می‌رساند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب تأکید کرده‌اند که فساد سیاسی، اخلاقی و اقتصادی توده چرکین نظام‌های مختلف است، ادامه داد: همان‌گونه که رهبری تأکید کرده‌اند هر جامعه که گرفتار این سه غده فساد اقتصادی، فساد اخلاقی و فساد سیاسی شود، تمام پایه‌های اجتماعی جامعه و نظام متزلزل می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به حساسیت بیشتر فساد در جامعه اسلامی، گفت: جامعه‌ای که علاوه بر مقبولیت، مشروعیت خود را هم در دنیا اعلام کرده و رئیس‌جمهور آن علاوه بر کسب رأی، باید تنفیذ رهبری را هم داشته باشد، چنین نظامی باید خود را به‌شدت بپاید تا دچار این غده‌های چرکین فساد در سه حوزه اقتصاد، اخلاق و سیاست نشود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha