شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر حوزه علمیه تهران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق گفت: لزوم مبارزه جدی با مفسدان اقتصادی باید مورد توجه ویژه دستگاه قضائی باشد و با همان روحیه شجاعت، استقامت، پاکدستی و علم و دانشی که شهید بهشتی داشت، نسبت به بررسی و رفع موانع اقدام کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، ضمن گرامی داشت شهدای هفتم تیر و شهادت آیت الله دکتر بهشتی، گفت: سالروز شهادت سیدالشهدای انقلاب آیت الله بهشتی که در رأس امر قضا کشور بودند، ضایعه ای بسیار دردناکی برای نظام بود و نامگذاری این هفته به عنوان هفته قوه قضائیه، حرکت بجا و درستی بود.

وی افزود: آنچه امروز قضات و دستگاه قضائی ما به شدت نیازمند آن است لزوم مبارزه جدی با مفسدان اقتصادی است زیرا این گونه فسادها هر چند کم هم باشد اما به اعتماد و نگاه مردم به مسئولین لطمه وارد می کند و لذا قوه قضائیه ما باید با همان روحیه شجاعت، استقامت، پاکدستی و علم و دانشی که شهید بهشتی داشتند، باید نسبت به بررسی و رفع موانع اقدام کند .

مدیر حوزه علمیه تهران تصریح کرد: الحمدلله حجت الاسلام والمسلمین رئیسی طرح ها و برنامه هایی را برای تحول در قوه قضائیه ارائه داده اند که به نظر می رسد گام های خوبی در این زمینه برداشته اند و امیدواری های بسیاری در جامعه به وجود آمده است که ان شاءالله قوه قضائیه بتواند در برخورد با مفاسد و سالم سازی جامعه قدم های بلندی بردارد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با اشاره به نام گزاری هفتم تیر به عنوان روز افشای حقوق بشر آمریکائی گفت: آمریکایی ها در طول این چهل سال ظلم ها و جنایت های بزرگی علیه ملت ایران روا داشته اند و باید این روشنگری برای مردم جهان صورت بگیرد تا بدانند آمریکائی که دم از حقوق بشر می زند در واقع در این حقوق بشر امریکایی چیزی جز کشتار و جنایت و تحریم و نابودی انسانیت نیست.

وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت مظلومانه امام صادق(علیه السلام)، گفت: این که حضرت را به عنوان رئیس مکتب تشیع می شناسند منشأ این شبهه نشود که گویا مکتب تشیع از زمان امام صادق(ع) تاسیس شده است، خیر این طور نیست، بلکه تشیع همان اسلام ناب است و لفظ شیعه بارها و بارها از زبان پیامبر(ص) به کار برده شده است و جملاتی همچون علی و شیعته هم الفائزون بارها در بیانات پیامبر(ص) به کار رفته است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق در پایان با بیان این که تلاش های امام صادق(ع) در ترویج اسلام ناب محمدی(ص) موجب شد تا ایشان به عنوان رئیس مکتب تشیع شناخته شوند، گفت: عصر امام صادق(ع) عصر شکوفایی مکتب اهل بیت(ع) بود و دنیا عظمت مکتب تشیع و حقیقت شیعه و مکتب اهل بیت(ع) را فهمید. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha