جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امنیت امروز ما به برکت این شهداست

حوزه/ امام جمعه نجف‌آباد در مراسم تشییع شهدا گفت: اگر بازاری ما با امنیت به مغازه می رود، مسئولان ما با امنیت سر کار خود می روند و دانشجوی ما با امنیت به تحصیل می پردازد به برکت شهداست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از نجف‌آباد حجت الاسلام والمسلمین مصطفی حسناتی، امام جمعه نجف‌آباد امروز در مراسم تشييع شهدا، در شهرستان نجف آباد گفت: این سنت الهی است که همواره انسان‌ها را امتحان کند تا انسان‌های خبیث و طاهر از یکدیگر جدا شوند.

وی در ادامه بیان کرد: عنایات الهی در کنار حضور مردم و مقاومت پاکان و خوبان عملی می‌شود. اراده الهی این است که ای پیامبر، من تو را با امدادهای غیبی و حضور مردمیاری می‌کنم. هرکجا که مردم در صحنه نباشند از پیروزی و نصرت خبری نخواهد بود. نصرت الهی در کنار حضور مومنان است.

امام جمعه نجف‌آباد مطرح کرد: وقتی از امام صادق علیه السلام سؤال کردند افضل اعمال در این دنیا چیست؟ فرمود: اول نماز، دوم ارتباط قوی با خانواده و سوم جهاد در راه خدا. جهاد در کنار نماز و خانواده اصلی است که باعث عزت و شرافت جامعه می‌شود.

وی اظهار کرد: مردم عزیز، متدین، بصیر، ارزشمند و انقلابی امروز آمده اند تا از مجاهدان فی سبیل الله یاد کنند. آمده ایم ذره ای از حق بزرگی که شهدا به گردن ما دارند مانند وحدت ملی، تمامیت ارضی، عزت، امنیت و ... را ادا کنیم. هرگز نمی‌توانیم تمامی حق آن‌ها را پاس بداریم. شهیدان اگر در زمین گمنام هستند، اگر 35 سال استخوان‌های آن‌ها روی زمین ماند، پدران و مادرانشان به امید آمدنشان اشک ریختند؛ در آسمان‌ها شناخته شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین حسناتی در ادامه افزود: شهدا معجزه قرن ما هستند؛ شهدا آزادی بخش و امنیت آفرینند؛ اگر نگذاشتیم یک وجب از خاک پاک کشورمان زیر پای کثیف دشمنان بماند، به برکت این خون‌ها بود. اگر بازاری ما با امنیت به مغازه می‌رود، مسئولان ما با امنیت سر کار خود می روند  و دانشجوی ما با امنیت به تحصیل می پردازد به برکت این شهداست.

وی بیان کرد: اگر سپاه پاسدارن ما هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته دشمن را با قوت و قدرت و با توان داخلی منهدم می‌کند و با جسارت و جدیت اعلام می‌کنند که اگر روزی پای کثیفتان به این دیار کشیده شد، بدانید دوران بزن و در رو گذشت، اگر بزنید ده برابر و صد برابر می خورید. این اقتدار کشور ایران است که از این شهدا به وجود آمده است.

امام جمعه نجف آباد در ادامه مطرح کرد: گویا شهدا مامورند که هر از چند گاهی با حضور خود در میان ما بگویند: ای مردم راه را گم نکنید، همه باید زمینه ساز ظهور حجت خدا باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسناتی در پایان گفت: آمده ایم به شهدا بگوییم از شما عذرخواهی می‌کنیم، اگر گاهی ظاهر جامعه ما زیبنده نیست، اگر گاهی جوان ما را فریب می‌دهند، عفت و حیای عمومی را لکه دار می کنند، اگر گاهی قلب امام زمان عجل الله  تعالی فرجه و خانواده شهیدان را جریحه دار می کنند؛ شهیدان اکثر امت در راستای اجرای عدالت، عفت و پاکی در حرکت هستند.

انتهای پیام /

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha