جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
باطنی

حوزه/ جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان گفت: مهمترین شاخص رشد و توسعه فرهنگ دین در جامعه، حوزه علمیه است، وقتی این چراغ در زمین روشن باشد جان های انسان های خداخواه و دین باور سیراب می شود و مسیر هدایت در زندگی جاری می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا باطنی، در جمع طلاب و روحانیون مدرسه علمیه اهل بیت(ع) تیران و کرون اظهار کرد: شهرستان تیران وکرون شهر عالم پرور وعالم خیز است و از گذشته تا کنون این شهر به این امر شهرت داشته و در زمان حاضر هم این شهر، زادگان رئیس حوزه علمیه اصفهان آیت الله العظمی مظاهری هستند.

وی با اشاره ویژگی مردمی و اهل هجرت برای خدا بودن توسط عالمان این شهر بیان کرد: چنین شهری می طلبد که همواره در تلاش برای تربیت فرزانگان و نخبگان حوزوی  چه در حوزه علمیه خواهران و چه حوزه علمیه برادران باشد و با تشویق نوجوانان شهرستان برای گام نهادن در مسیر طلبگی، راه آن عالمان را همچنان ادامه بدهید.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر اینکه طبق روایت از معصومین علما چراغ روشن راه مردم و چون ستارگان آسمان هستند، عنوان کرد: مهمترین شاخص رشد و توسعه فرهنگ دین در جامعه، حوزه علمیه است، وقتی این چراغ در زمین روشن باشد جان های استان های خداخواه و دین باور سیراب می شود و مسیر هدایت در زندگی جاری می شود.

وی ابراز کرد: هرکجا که مردم متشرع باشند و اهل اخلاق و عمل بوده، قطعا متوجه می شویم که در آن مکان حتما عالمی خداباور حضور داشته است و این نشان از قدرت تاثیر عالمان است.

حجت الاسلام و المسلمین باطنی با اشاره به  جوانان حزب الله لبنان و کشورهای مقاومت منطقه گفت: تربیت و تاثیر مجالست مردمان این کشورها با عالمان دینی تشیع به حد و اندازه ای بالا رفته است که طی واقعه ای که دیدم این جوانان شیعه حتی مایحتاج زندگی خود چون آب معدنی را از مغازه هایی که مشروب می فروشند هرگز تهیه نمی کنند و این چنین مقید به اصول اسلام هستند.

وی در ادامه اذعان داشت: طلاب و روحانیون مکتب امام صادق(ع) باید شناختی فراتر از شناخت شناسنامه ای داشته باشند و نقش و تاثیر امام صادق(ع) و دیگر اهل بیت را مورد تحلیل قرار بدهند .

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: دوران امام صادق(ع) شباهت های متعددی با دوران زمان ما دارد، در آن زمان نحله ها و فرقه های مختلف و مکتب های متعدد سر بیرون آوردند و امام صادق(ع) دائما با  فرقه ها وارد مناظره علمی می شدند.

وی افزود: فرهنگ اسلام در زمان مام امام صادق(ع) مدون شد و این رسالت برعهده طلاب و روحانیون امروز تشیع است که این راه را با قوت ادامه بدهند، همه علماهایی که با قال صادق(ع) و قال باقر(ع) پرورش یافته اند  و مردم را هدایت کرده اند، همگی بر سر سفره اسلام  و مکتب جعفری نشسته اند و در راس آنها امام راحل و خلف صالح ایشان آیت الله العظمی خامنه ای است که براساس شاگردی مکتب امام صادق(ع) حضور دارند  که جهان اسلام گوش به دهان آنها دارد.

حجت الاسلام و المسلمین باطنی شهدا را ثمره تربیت عالمان دینی  دانست و گفت: امروز شهدا نه تنها راه صحیح بندگی را دریافته اند بلکه این راه را به افراد جامعه هم نشان می دهند.

گفتنی است در پایان این سخنرانی، حجت الاسلام و المسلمین باطنی بازدیدی از مدرسه علمیه اهل بیت تیران وکرون داشت و از نزدیک با برخی از طلاب این مدرسه علمیه گفت وگو کرد.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha