جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مسجد آبی فیلیپین

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نظام‌زاده، نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان خارج از کشور در آسیا و اقیانوسیه از مسجد آبی مانیل بازدید کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نظام‌زاده، نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان خارج از کشور در آسیا و اقیانوسیه و محمد جعفری‌ملک، رایزن فرهنگی کشورمان ضمن حضور در مسجد آبی در منطقه مهارلیکا مانیل، با عامر باکارات (Amer Baccarat)، مدیر جدید این مسجد دیدار کردند.

باکارات اظهار امیدواری کرد، جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته از فعالیت‌های مسجد آبی فیلیپین حمایت کند و دارالقرآن این مسجد بتواند به صورت جدی به فعالیت‌های خود ادامه دهد.

حجت‌الاسلام نظام‌زاده هم در سخنانی، اظهار کرد: یکی از اهداف نماز جماعت و حضور مردم در مسجد، حفظ وحدت امت اسلامی است و ما امیدواریم که با حضور شما در مدیریت این مسجد، وحدت مسلمانان منطقه حفظ و شکوه حضور نمازگزاران در این مسجد بیشتر شود.

نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان خارج از کشور در آسیا و اقیانوسیه ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران همچنان حامی برادران و خواهران مسلمان فیلیپین خواهد بود.

جعفری‌ملک نیز در ادامه  این دیدار، با اشاره به آموزش قرآن کریم در دارالقرآن این مسجد گفت: دارالقرآن فعال در این مسجد تنها دارالقرآنی است که با همکاری رسمی دو کشور ایران و فیلیپین با توجه به تفاهمنامه همکاری فی مابین رایزنی فرهنگی ایران و کمیسیون امور مسلمین در حال آموزش قرآن به برادران و خواهران مسلمان است.

 

بررسی وضعیت تحصیلی دانشجویان دانشگاه «سنتا توماس» مانیل

حجت‌الاسلام نظام‌زاده در جریان سفر به فیلیپین، با حضور در دانشگاه «سنتا توماس» مانیل با پدر پابلئو تیونگ، معاون امور مذهبی و بایبادو، استاد الهیات این دانشگاه در خصوص همکاری‌های علمی و دانشگاهی و بررسی وضعیت تحصیلی و دانشگاهی دانشجویان این دانشگاه گفت‌وگو کرد.

در ادامه این جلسه از مرکز میراث مکتوب و آرشیو و بازسازی کتب قدیمی کتابخانه مرکزی و همچنین موزه این دانشگاه بازدید به عمل آمد و مسئولین بخش بازسازی و نگهداری کتب قدیمی توضیحاتی ارائه کردند.

 

بازدید حجت‌الاسلام نظام‌زاده از دارالقرآن بانوان رایزنی فرهنگی ایران

نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان خارج از کشور در آسیا و اقیانوسیه با حضور در کلاس قرآن کریم بانوان رایزنی فرهنگی کشورمان از نزدیک در جریان نحوه آموزش و پیشرفت قرآن‌آموزان قرار گرفت.

در این بازدید، خانم تقوی گزارشی از روند آموزش قرآن کریم در این مرکز ارایه داد و در ادامه، حجت‌الاسلام نظام‌زاده اظهار کرد: قرآن نورافکنی در زندگی انسان است که راه درست را به انسان نشان می‌دهد و دوری از قرآن سبب انجام امور غیر اخلاقی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha