جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
راهپیمایی باشکوه بانوان قمی در  حمایت از عفاف و حجاب

حوزه/ عضو انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: بانوان دغدغه مند و تکلیف مدار باید نسبت به شیوع بدحجابی در جامعه موضع گیری کنند.

دکتر زهرا تاجیک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به تشدید هجمه فرهنگی دشمن در سال های اخیر به ویژه با محوریت ترویج بی عفتی و بی حیایی اظهار داشت: در این میان ، هر چند که تلاش هایی به خصوص در این سال ها صورت گرفته و نیز کارهای خوب و اُمید بخشی در حال انجام است، اما به هر حال کم کاری ها و سهل انگاری هایی نیز واقع شده که نتیجه اش وضع نامطلوب امروز است.

وی افزود: متاسفانه وضعیت طوری شده که گاه می بینیم در مقابل ما برخی افراد و جریانات در زمینه ترویج بی عفتی و بدحجابی، رسماً و علناً موضع گیری می کنند و صحنه هایی در اجتماع می بینیم که به هیچ وجه زیبنده نظام اسلامی نیست.

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) همچنین گفت: با این وجود برگزاری اجتماعات و همایش هایی از سوی بانوان محجبه در زمینه عفاف و حجاب و به تبع آن اعلام موضع رسمی از سوی بانوان تکلیف مدار و دغدغه مند در مخالفت با شیوع بدحجابی ، حرکت بسیار ارزشمندی است که قطعاً اثرات مناسب خود را بر جامعه می گذارد.

وی اضافه کرد: البته از آن سوی قضیه نباید بگذاریم که این تجمعات و اعلام مواضع، محدود و منحصر به ایامی مثل روز عفاف و حجاب شود بلکه باید این روند در طول سال تداوم داشته باشد تا انشاالله به تدریج شاهد بهبود اوضاع باشیم.

تاجیک همچنین بیان داشت: آن چه مهم است این که هر کس به حسب موقعیت و جایگاهی که دارد باید به تکلیف خود به درستی عمل کند، به خصوص در رابطه با شهر مقدس قم که واقعاً وضعیت آن در حال حاضر در شأن این شهر مذهبی به عنوان عش آل محمد(ص) نیست.

وی گفت: باید افراد متدین و دغدغه مند فراتر از خط و ربط های سیاسی برای حفظ دین و تدین در جامعه به عنوان یک تکلیف شرعی به میدان بیایند و به شکل اثرگذار در جامعه به فعالیت بپردازند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha