جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 498829
۲۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
ورود حجت الاسلام والمسلمین فتاح و هیأت همراه به مدینه

حوزه/ نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی جمعه شب در رأس هیأتی برای انجام امور محوله و نظارت بر روند خدمت رسانی به زائران بیت الله الحرام وارد مدینه منوره شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی جمعه شب در رأس هیأتی برای انجام امور محوله و نظارت بر روند خدمت رسانی به زائران بیت الله الحرام وارد مدینه منوره شد.

«علی رضا رشیدیان» رئیس سازمان حج و زیارت و جمعی از مدیران و کارگزاران حج از جمله مسئولانی هستند که حجت الاسلام والمسلمین نواب را در جریان این مأموریت همراهی می کنند.

نماینده ولی فقیه و هیأت همراه حوالی ساعت 22:30 به وقت محلی – 24 به وقت تهران- با یک فروند هواپیمای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) وارد مدینه شد و در فرودگاه بین المللی امیرمحمد بن عبدالعزیز  مورد استقبال شماری از مسئولان محلی و مدیران ستاد بعثه ایران در عربستان قرار گرفت.

سرپرست حجاج ایرانی پیش از ترک تهران نماز مغرب و عشا را به جماعت با زائران ایرانی در ترمینال سلام فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) اقامه کرد.

بر پایه این گزارش، در پرواز شماره 1502 هما که زائران چند کاروان ایرانی حضور داشتند، سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت به میان حجاج رفته و به گرمی با آنان گفت و گو کردند.

نماینده ولی فقیه در سخنانی از زائران ایرانی به عنوان سفیران جمهوری اسلامی ایران نام برد و به آنان توصیه کرد: فرصت سفر به سرزمین وحی و بیت الله الحرام را مغتنم شمرده و حداکثر بهره برداری معنوی را بکنند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب خطاب به زائران گفت: در بازگشت از این سفر به نحوی عمل کنید که دیگران تأثیر آن را در زندگی شما لمس کنند.

وی همچنین از همکاری دولت در تعیین نرخ ارز حج امسال تقدیر کرد و گفت: مسئولان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری تلاش فراوانی کرده اند تا زائران حجی آرام و مقبول پیش رو داشته باشند.

امیرالحاج ایران و هیأت همراه وی در بدو ورود به محل بعثه حجاج ایران واقع در مجتمع «غالیه احد» در شمال شهر مدینه که در حد فاصل بین حرم نبوی و مقبره شهدای احد قرار دارد با استقبال گرم کارکنان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت روبرو شد.

آنان با شعارهای «صل علی محمد، یاور رهبر آمد» و سردادن پیاپی صلوات از حجت الاسلام والمسلمین نواب و رشیدیان که هر دو امسال برای نخستین بار در مقام سرپرست حجاج ایرانی و رییس سازمان حج و زیارت وارد مدینه شده اند، استقبال کردند.

امیرالحاج ایران که زودتر از سالهای قبل برای رسیدگی به امور حجاج وارد عربستان شده است، در مصاحبه ای با خبرنگاران، هدف از این اقدام را «همراهی با زائران ایرانی در حج 98» بیان کرد وگفت: ما باید همواره در کنار زائران و در خدمت آنان باشیم.

رشیدیان نیز از پروازهای ایران ایر برای انتقال حجاج و وضعیت ارائه خدمات به زائران ایرانی ابراز خرسندی کرد و همکاریهای عربستان را در پیشبرد برنامه های مرتبط با حجاج، در چارچوب تفاهم نامه امضاء شده با طرف سعودی دانست.

رسیدگی و نظارت بر روند امور و ارایه خدمات به حجاج ایرانی، دیدار از کاروانها، بازدید از مراکز و برای رفاهی و خدماتی برای زائران و نیز، دیدار با روسای بعثه ها و مسئولان حج کشورهای اسلامی مستقر در مکه و مدینه از جمله برنامه های حجت الاسلام والمسلمین نواب در جریان این سفر است.

ایران امسال بیش از 86 هزار زائر برای انجام مناسک حج تمتع راهی عربستان می کند که تاکنون حدود 10 هزار تن از آنان وارد این کشور شده اند.

اعزام زائران از 17 تیرماه آغاز شده و قرار است آخرین کاروان حجاج ایرانی 17 شهریور سرزمین وحی را ترک کند.

تمامی پروازهای انتقال حجاج ایرانی را در سال جاری شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) انجام می دهد.

ورود امیرالحاج ایران به مدینه منوره در پنجمین روز اعزام زائران ایرانی به خاک عربستان صورت می گیرد.

شماری از مسئولان و کارگزاران حج ایران چند روز پیش از ورود نخستین کاروان زائران کشورمان برای تسهیل ارایه خدمات و امکانات به آنان وارد مدینه منوره و مکه مکرمه شده اند.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha