جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نجف آباد

حوزه/ دشمن هر جا بخواهد به یک جامعه مسلمان ضربه بزند، وارد حوزه زنان می شود و از آنها به عنوان ابزار استفاده می کند مانند جریان آندلس.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، دکتر عفت رمضانیان، در جشن دهه کرامت، در مدرسه علمیه زهرائیه نجف آباد، سخنان خود را حول محورهای طلبگی و آموختن درس دین، هفته عفاف و حجاب، وظیفه سربازی امام زمان و دفاع از ولایت و تشیع و مسائل روز ایران بیان کرد.

وی  ابتدا به میلاد پرخیر و برکت حضرت معصومه سلام الله علیها و حضرت امام رضا علیه السلام اشاره کرد و گفت: هر چه در ایران اسلامی داریم به برکت وجود این عزیزان است و باید این مسئله در زندگی هر ایرانی نهادینه شود که وقتی مضطرّ می شود دست به سوی این امام معصوم دراز کند که ایشان افتخار ایرانیان است.

این استاد دانشگاه، در حوزه دین و علم دین به حدیثی از امام علی علیه اسلام اشاره کرد که فرموده اند: ای مردم بدانید که تکمیل شدن دین شما منوط به فراگرفتن علم دین و عمل به آن است.

رمضانیان به برتری یادگیری علم الهی نسبت به دیگر علوم اشاره کرد و گفت: یادگیری علم الهی از تحصیل مال هم بر انسان واجب تر است. از صدر اسلام تاکنون، از انبیاء تا اولیاء، علما و فقها و ... در راستای علم دین قدم برداشته اند و تنها این علم می تواند در زندگی به فرد کمک کند زیرا هم اعتقادات انسان را تکمیل می‌کند هم ایمان انسان را و دیگر علوم زیرمجموعه های علم دین هستند.

وی بیان کرد: طلاب خواهر پرچم دار تشیع هستند. اگر کسی بخواهد از شیعه علی و دین خدا دفاع کند، اگر می خواهد خدمتی در راستای دین بکند و مانند حضرت خدیجه سلام الله علیها که تمام هستی خودش را در راه دین خرج کرد قدمی بردارد، مسیر دین آموزی الهی بهترین راه برای رسیدن به این مقصود است.

این استاد دانشگاه، به حجاب به معنای پرده داشتن و حفظ زن از آسیب و آزار دیگران اشاره کرد و گفت: این مسئله در طول تاریخ همواره وجود داشته است و بزرگترین دلیل عقلی بر حجاب این است که دستور دین است و اگر شخص خود را بنده خدا می داند باید فرمانبر خدا باشد اگر رابطه بین خدا و بنده رابطه عاشق و معشوقی شد حتما با عشق به سمت حجاب خواهد رفت.

رمضانیان با اشاره به شبهه رنگ مشکی چادر، اظهار کرد: روانشناسان امروز ثابت کرده‌اند که رنگ‌های مختلف چه تأثیراتی بر روی افراد دارد. رنگ مشکی چادر، رنگی است که آرامش و متانت فرد را تأمین می کند و وقتی دیگران خانمی را در پوشش چادر مشکی می بینند متوجه می شوند که حق هیچ تعرضی به حریم ایشان را ندارند.

وی اظهار داشت: وظیفه امروز سربازان امام زمان(عج) خیلی سنگین است و باید برای دفاع از حجاب و ارزش های دینی اقدامات عملی‌تری کرد و اگر در این راه ناملایماتی دیده شود باید بدانید هرگز سخت تر از ناملایمت هایی که پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم و حضرت زهرا سلام الله علیها دیده اند نخواهد بود.

این استاد دانشگاه به اقدامات دشمن برای نابودی یک ملت اشاره کرد و گفت: دشمن هر جا بخواهد به یک جامعه مسلمان ضربه بزند، وارد حوزه زنان می شود و از آنها به عنوان ابزار استفاده می کند مانند جریان آندلس.

رمضانیان در پایان به قدرت‌مند شدن ایران در مقابل به احتضار افتادن غرب و آمریکا اشاره کرد و افزود: ایران، بیداری اسلامی را در دنیا ایجاد کرد و چشم امید بسیاری از کشورها شد و مسئولیت امروز ما نسبت به قبل بیشتر است و مهمترین عملکرد ما شرکت در انتخابات است، زیرا اگر خودمان درعرصه سیاسی کشور وارد نشویم و تصمیم گیری نکنیم دیگران برای ما تصمیم خواهند گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha