یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
تصاویر/اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی شعر حوزه(اشراق)

حوزه / شاعر حوزوی با بیان اینکه تا وضع مطلوب و شعر عالی تراز فاصله داریم ادامه داد: کارها در مراحل مختلف داوری شد، از بهترین داورهای معاصر شعر استفاده کردیم؛ ۶۰۰ شعر کلاسیک تقدیم داورها شد و ۴۰۰ شعر به مرحله نهایی رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین زکریا اخلاقی در آئین اختتامیه پنجمین جشنواره شعر حوزه (اشراق) که در سالن همایش‌های بین‌المللی غدیر قم برگزار شد با اشاره به رشد کمی و کیفی دور پنجم جشنواره شعر حوزه (اشراق) گفت: طبق آمارها، در این دوره، بیش از ۲۰۰۰ شعر از ۸۵۰ شاعر به دست رسیده ما است و به لحاظ کیفیت تقریباً تمام داوران از سطح عالی کارها اظهار شگفتی می‌کردند.

وی با بیان اینکه تا وضع مطلوب و شعر عالی تراز فاصله داریم، ادامه داد: کارها در مراحل مختلف داوری شد، از بهترین داورهای معاصر شعر استفاده کردیم؛ ۶۰۰ شعر کلاسیک تقدیم داورها شد و ۴۰۰ شعر به مرحله نهایی رفت.

این شاعر حوزوی، هدف برپایی جشنواره شعر حوزه را کشف و شناسایی استعدادها خواند و افزود: در قم و در حوزه‌های شهرستان‌ها برنامه به گونه‌ای پیش رفت که استعدادهای جدید جوان شناسایی شدند و وظیفه ما است که زمینه رشد و شکوفایی این استعدادها را فراهم کنیم. انجمن‌های شعر حوزوی و غیر حوزوی فراوان داریم و در فضای مجازی برنامه‌ای برای دوستان شهرستانی تشکیل خواهیم داد.

وی با بیان اینکه در خیلی کشورها اهتمام و علاقه و استقبال بیشتری به شعر است، گفت: سالانه در بعضی کشورهای عربی مسابقه شعر برگزار می‌شود و از همه کشورهای عربی شرکت می‌کنند که جایزه نفر اولش یک میلیون دلار است، ارزش جایزه را نمی‌گویم، بلکه این نشان از اهتمام این کشور به شعر دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha