دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
شهرضا

حوزه/حجت الاسلام خاتمی لازمه موفقیت در زندگی طلبگی را داشتن همت بالا دانست و گفت: موفقیت در سیره و منش علمای بزرگ دینی جاری بوده و این امر مانع از شکست آنها در برابر مشکلات شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام محسن خاتمی ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام حسین (ع) شهرضا با اشاره به جایگاه و اهمیت همت در زندگی انسان، اظهار کرد: یکی از نکاتی که علمای اخلاق و حتی علمای علم عرفان تاکید کرده‌اند مسئله همت است.

وی افزود: در عرفان نظری همت یک معنا و در عرفان عملی یک معنای دیگر دارد، همچنین در مباحث اخلاقی نیز معنای دیگری می‌دهد و گاهی سه یا پنج معنا برای همت بیان شده، اما آنچه مهم است این که یکی از ضرورت‌هایی که طلبه‌ها و هر انسان موفقی در زندگی خود نیاز دارد، همت است.

حجت الاسلام خاتمی لازمه موفقیت در زندگی طلبگی را داشتن همت بالا دانست و عنوان کرد: اگر فردی می‌خواهد در ازدواج، شغل و در هر زمینه‌ای موفق باشد باید همت داشته باشد؛ در طلبگی نیز همین گونه است، یعنی اگر می‌بینید سختی‌هایی وجود دارد تسلیم نشوید و مبارزه کنید.

استاد حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر کوتاه نیامدن در برابر سختی‌های زندگی، تصریح کرد: تمام افرادی که موفقیت‌های بزرگی داشته‌اند، دارای همت بلند بوده‌اند، همچنان که خواجه نصیرالدین طوسی نیز تسلیم نشد و با این شرایط حدود ۱۰۰ کتاب نوشت و چنگیز را راضی کرد که رصدخانه بسازد و در کنار این رصدخانه، شاگرد پرورش داد و موفق شد.

وی با بیان این که وجود سختی‌ها در زندگی نباید مانع تلاش شود، افزود: باید تلاش، کار و جدیت کنید و متوقف نشوید، زیرا عمر بزرگترین سرمایه است.

حجت الاسلام خاتمی خاطر نشان کرد: وقتی زندگینامه برخی از علما را می‌خوانید می‌بینید چه سختی‌ها و مشکلاتی داشته‌اند. ابن سینا نتوانست ازدواج کند، به دلیل این که مکرر در حال فرار بود، اما مهم‌ترین کتابی که نوشته، کتاب شفا است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha