یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
تصاویر/ هیئت هفتگی مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه

حوزه/ مدیر منطقه‌ ۳ حوزه‌های علمیه امروز تعداد مدارس علمیه در سطح کشور را ۴۵۰ مدرسه عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۵۴ مدرسه در استان قم فعال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام عبدالعلی پناهی مدیر منطقه‌ ۳ حوزه‌های علمیه امروز در نشست با مدیر و معاونان حوزه علمیه استان بوشهر تعداد مدارس علمیه در سطح کشور را ۴۵۰ مدرسه اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۵۴ مدرسه در استان قم فعال است.

مدیر منطقه‌ ۳ حوزه‌های علمیه در ادامه با اشاره به روند بررسی انتصاب مدیران مدارس علمیه در سطح کشور گفت: برای انتصاب مدیران مدارس علمیه مقرر شده است که از سال آینده علاوه بر بررسی در سطح استان، یک مرحله نیز کار احراز صلاحیت آنان در قم انجام شود.

حجت الاسلام مهدی نعمتی، معاون پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر هم در این نشست از راه اندازی پژوهش‌سرای علوم انسانی – اسلامی حوزه علمیه استان بوشهر خبر داد و گفت: این پژوهش سرا در عرصه پژوهشهای دینی، به منظور استفاده از ظرفیتهای موجود پژوهشی و ایجاد ظرفیت های جدید در سطح استان برای پاسخگویی به نیازهای پژوهشی دینی درسطح استان، جامعه و نظام اسلامی فعالیت خواهد کرد و با شناسایی استعدادهای پژوهشی و پژوهشگران بالفعل حوزوی، ارائه مشاوره پژوهشی، تشکیل گروههای علمی و حمایت از آنها متناسب با اقتضائات استان، شروع به کار می کند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به برگزاری کرسی های آزاداندیشی در مدارس علمیه استان، اظهار کرد: از ابتدای سال تحصیلی تاکنون چندین کرسی علمی ترویجی و آزاد اندیشی در مدارس علمیه استان با حضور طلاب و اساتید و با همکاری برخی دانشگاه های استان برگزار شده است.

وی برگزاری هفتمین کنگره علمی پژوهشی علامه حلی(ره) و نیز مشارکت در برگزاری هشتمین کنگره علامه بلادی بوشهری(ره) از دیگر اقدامات معاونت پژوهش حوزه علمیه در سال جاری عنوان کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha