یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
امام جمعه کنگان

حوزه/ امام جمعه کنگان گفت: دولت سیزدهم با ایجاد روابط دیپلماتیک با کشورهای همسایه، کشورهای آفریقایی و همچنین ونزوئلا و عضویت در سازمان همکاری شانگهای و عضویت در گروه بریکس به دیپلماسی التماسی پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمود محمودی امام جمعه کنگان در خطبه‌های نماز جمعه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: تحریف وقایع و حقایق جنگ تحمیلی از مهمترین پروژه‌های اتاق جنگ نرم دشمن است که جهاد تبیین در این خصوص یک ضرورت همگانی است.

وی ضمن بیان این نکته که جنگ هشت ساله میان دو کشور ایران و عراق نبود، گفت: جنگ، تحمیلی بر دو ملت ایران و عراق بود که نظام بعثی با حمایت کشورهای عربی و غربی به سرکردگی آمریکای جنایتکار به‌وجود آورد.

امام جمعه کنگان بیان کرد: تیم رسانه‌ای دشمن با تحریف دفاع مقدس تلاش می‌کند، تفهیم کند که جنگ به‌صورت غیر عقلانی، احساسی و عاطفی اداره شده و با تمام توان، مقدس بودن دفاع را زیر سؤال می‌برد.

حجت الاسلام محمودی در پاسخ به چرایی برگزاری گرامیداشت هفته دفاع مقدس در کشور، گفت: نهادینه شدن فرهنگ جهاد، ایثار، مقاومت و شهادت طلبی منوط به یادآوری همواره این هفته به نسل جوان و نوجوان است.

امام جمعه کنگان، با استناد به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس، اظهار کرد: دفاع مقدس، دفاع از انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی و تمامیت ارضی بود و دفاع کنندگان در این جنگ، ارتش، سپاه، نیروهای بسیج مردمی به فرماندهی یک مرد الهی، یک عنصر بی‌نظیر که در کنار دانش، روح زلال و صفای معنوی داشت، بودند.

وی ضمن گرامیداشت اول مهر روز بازگشایی مدارس و مراکز علمی و آموزشی، خاطرنشان کرد: سال تحصیلی را در حالی آغاز می‌کنیم که حسب گزارش‌های واصله آموزش و پرورش، شهرستان با ارتقا رتبه در سطح استان خود را برای آغاز سال تحصیلی جدید آماده می‌کند و همه باید کمک کنند تا هم در حوزه آموزش و هم در حوزه پرورش و تربیت به حد مطلوب برسیم.

امام جمعه کنگان با اشاره به حضور مقتدرانه ریاست جمهوری اسلامی ایران در اجلاس عمومی سازمان ملل، بیان کرد: رییس جمهور با دست پر در این اجلاس شرکت کرد، چرا که در روزهایی که آمریکا و غربی‌ها قصدشان انزوای ایران بود، امروز خود معترف به شکست این پروژه هستند.

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم با ایجاد روابط دیپلماتیک با کشورهای همسایه، کشورهای آفریقایی و همچنین ونزوئلا و عضویت در سازمان همکاری شانگهای و عضویت در گروه بریکس به دیپلماسی التماسی پایان داد.

وی با تأکید بر لزوم عبرت گیری از فتنه سال گذشته، خاطرنشان کرد: میدان دار فتنه، فضای مجازی بود که ورود آگاهانه و کم آسیب در این عرصه نیازمند آموزش، فرهنگ سازی و نظارت است.

حجت الاسلام محمودی، با تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع)، به بیان ویژگی‌های زندگی این امام همام در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی پرداخت و گفت: امام عسکری(ع) برای حفظ تشکل شیعه که مورد هجمه بنی امیه، بنی عباس و فرقه‌های انحرافی واقفیه و زیدیه بود، اقدام به حفظ اعتقادات مذهبی شیعه از طرق مختلف و حفاظت اخلاقی شیعه کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha