یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کد خبر: 1120448
۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰
مرحوم  حجت الاسلام شکوری

حوزه/ حجت الاسلام سید رضی شکوری امام جمعه سابق خوی که در یکی از بیمارستان‌های تبریز بستری بود، در سن ۶۷ سالگی دارفانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید رضی شکوری امام جمعه سابق خوی که در یکی از بیمارستان‌های تبریز بستری بود، در سن ۶۷ سالگی دارفانی را وداع گفت.

حجت الاسلام شکوری فرزند سید ابوالحسن در ۲۵ فروردین سال ۱۳۳۵ شمسی در روستای عالم خیز خاکمردان از توابع شهرستان خوی دیده به جهان گشود.

وی پس از پایان تحصیلات ابتدایی در ۱۵ سالگی وارد مدرسه علمیه نمازی خوی شد، پس از شش ماه تحصیل به حوزه علمیه قم هجرت کرد و تحصیلات حوزوی خود را در قم نزد اساتیدی چون آیات مدرس افغانی، شیخ یحیی انصاری شیرازی، سید شمس الدین علوی، ابوالقاسم غروی، اعتمادی، ستوده، شیخ عبدالکریم تبریزی و پایانی به اتمام رساند و از محضر حضرات آیات جوادی آملی، مکارم شیرازی، وحید خراسانی، شبیری زنجانی، ملکی تبریزی، فاضل لنکرانی، علوی گرگانی، مشکینی و ... کسب فیض کرد.

امام جمعه سابق خوی پس از پیروزی انقلاب همزمان با تحصیل در حوزه علمیه قم، مسئولیت‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نیز بر عهده داشت که از جمله آنها می‌توان به نمایندگی طلاب خوی به مدت ۱۰ سال، نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ۴، حضور در جهبه‌های جنگ تحمیلی، مسئولیت کمیته‌های انقلاب اسلامی آذربایجان غربی و کردستان اشاره کرد.

مرحوم شکوری اقدام به تأسیس ساختمان اداری و پایگاه برای کمیته‌های انقلاب در دو استان آذربایجان غربی و کردستان، تاسیس حوزه علمیه خواهران در خوی، ساختمان جدید حوزه علمیه برادران، راه اندازی کتابخانه عمومی در ساختمان حوزه، ارتقای سطح علمی حوزه نمازی خوی از پایه ۵ به پایه ۸، راه اندازی انجمن قرآن و نهج البلاغه، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، شورای فرهنگ عمومی، ستاد احیای زکات، شورای هیات‌های عزاداری و چندین سایت پژوهشی و فرهنگی کرد.

امام جمعه سابق خوی سال ۹۲ از سوی شورای سیاسگذاری ائمه جمعه کشور به عنوان امام جمعه برتر و نمونه کشور انتخاب شد.

نماز جمعه در خوی برای نخستین بار سال ۱۳۶۱ به امامت آیت الله محمدصادق نجمی(ره) اقامه شد و در سال ۷۹ حجت الاسلام شکوری به این سمت منصوب شد و شهریور ۱۴۰۰ جای خود را به حجت الاسلام حجت قاسم‌خانی داد.

امام جمعه سابق خوی درگذشت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علیرضا IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 0
    سلام روحش شاد انشاءالله باشهدای صدر اسلام همنشین بشه عاقبت بخیری به این میگن