جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
کارگاه

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان گفت: کارگاه پیش از ازدواج برای ۱۴ زوج طلبه و دانشجو که ازدواج آسان فاطمی را برگزیدند در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان، خانم محسن زاده، معاون فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از برگزاری کارگاه تخصصی مهارت‌های پیش از ازدواج در روز گذشته برای ۱۴ زوج جوان که در شب گذشته ۱۰ دی ماه، آیین ازدواجشان در جشن مادرانه و در قالب ازدواج آسان فاطمی برگزار شد، خبر داد.

وی به تماس تلفنی حجت الاسلام و المسلمین فاضل مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کل کشور اشاره کرد و بیان داشت: در طی تماس تلفنی، حجت الاسلام و المسلمین فاضل، بعد از خواندن آیه ۲۱ سوره مبارکه روم، زوجین را به تامل بیشتر در این آیه دعوت کرده و غایت پیوند آسمانی زوجین را مودت و رحمت دانستند، وی زوجین را دختران و پسران خود خطاب نموده و خانواده را مامن و کانونی برای کسب آرامش معرفی کردند.

برگزاری کارگاه پیش از ازدواج برای ۱۴ زوج طلبه و دانشجو در بندرعباس

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تاکید کرد: با هم دوست باشید و به یکدیگر ابراز محبت کرده و یکدیگر را درک کنید.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان همچنین به تدریس خانم عباسی، مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان در مورد ۱۰ فرمان برای کسب مهارت ارتباط پاک اشاره کرد و گفت: ایشان زوجین را به عمل به این فرامین، توصیه کردند.

محسن زاده افزود: خانم عباسی در کارگاه مهارت ارتباط پاک که یکی از مهم ترین مهارت‌های پیش از ازدواج و گفت‌وگو است، بیان داشت: زوجین باید از به کارگیری کلمات دو پهلو، قضاوت گر، توهین آمیز، دارای برچسب کلی، سرزنش کننده و مقایسه کننده بپرهیزند و در کلام با محبت و عشق با یکدیگر سخت گویند؛ همچنین به گذشته های دور نروند و راه عذرخواهی و بخشش را برای یکدیگر باز بگذارند.

برگزاری کارگاه پیش از ازدواج برای ۱۴ زوج طلبه و دانشجو در بندرعباس

وی در پایان بیان داشت: در این کارگاه نیم‌روزه که با پذیرایی شام نیز همراه بود، حجت الاسلام و المسلمین کذایی پیرامون مراسم و شرایط برگزاری مراسم ازدواج آسان فاطمی و جشن مادرانه با زوجین سخن گفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha