یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
نماز باران

حوزه/ نماز طلب باران و استغاثه به درگاه ایزدمننان، به امامت آیت الله مهدوی، عضو خبرگان رهبری در گلستان شهدای اصفهان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه ازاصفهان، براساس اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان، نماز طلب باران ساعت ۱۰ صبح روز جمعه،مصادف با بیست‌ونهم دی در محوطه گلستان شهدای اصفهان به امامت آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی، امام جمعه موقت اصفهان و عضو خبرگان رهبری برگزار می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است: مردم علاقه مند جهت حضور در این مراسم، آداب این نماز یعنی سه روز روزه و حضور فرزندان و سالمندان را مدنظر قرار دهند و برای اجرا و اقامه نماز نیز زیرانداز، سجاده و مهر به همراه داشته باشند.

کیفیت خواندن نماز باران

نماز باران دو رکعت است و بهتر است که به جماعت اقامه شود، البته خواندن فرادی هم اشکال ندارد.

نمازگزار در نماز باران بعد از حمد و سوره رکعت اول پنج بار تکبیر می‌گوید و بعد از هر تکبیر قنوت می‌گیرد و در رکعت دوم پس از حمد و سوره چهار تکبیر و بعد از هر تکبیر یک قنوت انجام می‌دهد و در قنوت‌های نماز باران هر دعایی که بخواند کافی است، البته بهتر آن است که قنوت‌ها مشتمل بر طلب باران باشد از خدای رحمان طلب کند که عطوفت و رحمتش را شامل او و مردم او سازد و درهای آسمان را رحمت و باران خود بگشاید و قبل از دعا در هر قنوت نخست بر محمد (ص) و آل طاهرینش سلام و درود بفرستد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha