شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/نماز جمعه عبادی سیاسی پارس آباد

حوزه/ امام جمعه شهرستان پارس‌آباد، تعریض و بازسازی و اتمام جاده پارس‌آباد به سربند را ضروری دانست و گفت: ایمن نبودن این جاده سبب بروز حوادث ناگوار و تصادفات شده و نگرانی‌های زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت‌الاسلام باقری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلای امام خمینی(ره) شهرستان پارس‌آباد برگزار شد، ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی و عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت علی (ع)، اظهار کرد: تعریض و بازسازی و اتمام جاده پارس‌آباد به سربند ضروری است و مورد مطالبه عموم مردم منطقه قرار دارد.

وی افزود: ایمن نبودن این جاده سبب بروز حوادث ناگوار و تصادفات حادثه‌ساز شده و نگرانی‌های زیادی را برای مردم ایجاد کرده است که خواستار رسیدگی جدی مسئولان برای رفع این مشکلات هستیم.

امام جمعه پارس‌آباد در ادامه به شب‌های قدر اشاره کرد و گفت: شب‌های قدر فرصت‌های بسیار ارزنده و مغتنمی هستند که باید از آن‌ها به بهترین نحو استفاده کرد. این شب‌ها اوج معنویت رمضان و شب‌های نزول برکات الهی هستند.

حجت الاسلام باقری با بیان اینکه شب‌های قدر فرصت مناسبی برای بخشش، توبه، استغفار و دعا و اوج ضیافت الهی است، گفت: شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم جزو شب‌های احیا هستند که انسان در آنها زنده می‌شود و در پارس‌آباد نیز از ساعت ۱۱ شب در مصلای امام خمینی (ره) مراسم معنوی شب‌های قدر برگزار خواهد شد.

وی همچنین به فضیلت‌های شب قدر اشاره کرد و گفت: در احادیث آمده لیله‌القدر، شب آمرزش از گناهان است و تقدیر یک ساله انسان در شب‌های قدر رقم می‌خورد. شب‌های قدر اول و آخر سال معنوی انسان است وظیفه ما این است که در این شب با خدا ارتباط برقرار کنیم و کارهای معنوی و اخلاقی خود را مرور کنیم.

خطیب نماز جمعه پارس آباد در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت تقوای الهی اشاره کرد و گفت: تقوای الهی زمینه سعادت دنیا و آخرت و دستیابی به سعادت واقعی در رعایت تقوای الهی است. تواضع و فروتنی در خانواده و سکوت در برابر مشاجره خانوادگی خود نوعی تقوا است.

حجت‌الاسلام باقری در پایان ضمن دعوت نمازگزاران به شرکت در کلاس‌های آموزش مهارت‌های زندگی، گفت: این کلاس‌ها هر روز در حسینیه اعظم حضرت آقا ابوالفضل العباس (ع) برگزار می‌شود و نمازگزاران و مومنان می‌توانند در آن‌ها شرکت کنند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha