دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024

مدیر مدرسه علمیه علوی قم از برگزاری اردوی تابستانی 45 روزه طلاب و اساتید این مدرسه، در شهرستان آباده خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اقبالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌ با اشاره به برگزاری اردوی تابستانی طلاب مدرسه علمیه علوی قم از ابتدای تیرماه تا پایان ماه مبارک رمضان، در مدرسه امام صادق(ع) آباده، گفت: امسال 130 نفر از اساتید، مبلغان، طلاب و مربیان فرهنگی و تربیتی این مدرسه در اردوی آموزشی، فرهنگی و تبلیغی آباده شرکت کرده‌اند.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم به برگزاری دوره‌های روش کلاس‌داری، روش تبلیغ و... ویژه مربیان اردو اشاره کرد و ابراز داشت: مربیان و مبلغان در ایام برگزاری اردو، با توجه به هماهنگی هایی که با نهاد‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه پاسداران، سازمان تبلیغات و... شده است، عهده‌دار اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی هستند.

 وی ادامه داد: در کنار برنامه‌های تربیتی و تفریحی، نمایشگاه بزرگ کتاب و محصولات فرهنگی نیز در ایام ماه مبارک رمضان در یکی از پارک‌های مهم شهر آباده راه‌اندازی می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین اقبالی با اشاره به این که هدف از راه‌اندازی این نمایشگاه جنبه سودآوری ندارد، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این نمایشگاه، به دنبال جذب مخاطبان و همچنین ارائه کارهای فرهنگی و تربیتی به آنها هستیم.

وی یادآور شد: در کنار اجرای برنامه های فرهنگی، تعدادی از طلاب و دانش‌آموختگان مدرسه با حضور در برخی از مساجد عهده‌دار کارهای تبلیغی می‌شوند.

مدیرمدرسه علمیه علوی به همکاری طلاب مدارس علمیه استان فارس در اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغی اشاره کرد و افزود: با توجه به این که مدرسه امام صادق(ع) آباده در تابستان‌ سال‌های گذشته برنامه‌ای نداشت،  امسال ‌با حضور اساتید و طلاب مدرسه علمیه علوی و اجرای برنامه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و تبلیغی در این شهرستان، جمعی از طلاب استان نیز به طلاب ما ملحق شده و در اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی مشارکت دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دستاوردهای برگزاری اردوهای تابستانی مدرسه علمیه علوی قم در شهرستان های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت:‌ فراهم سازی بستر رشد و تجربه آموزی طلاب، نخستین تأثیر برگزاری چنین اردوهایی  است؛ به طوری که طلاب با شرکت در این اردو‌ها علاوه بر آشنایی با توانایی های خود، با حضور در محیط‌های فرهنگی، به خلاقیت‌ها و ابتکاراتی دست می‌زنند که موجب افزایش توانمندی آنان در امور فرهنگی می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین اقبالی به تأثیرات اردوهای تابستانی طلاب مدرسه علوی در میان مردم  اشاره کرد و گفت: تا کنون در شهرستان‌های مختلفی اردوهای تابستانی برگزار شده که ثمرات فراوانی را در این مناطق داشته است.

وی با اشاره به استقبال گسترده مردم، به ویژه جوانان از برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی،  ابراز داشت:‌ با توجه به این که طلاب مدرسه در سنین جوانی و نوجوانی قرار دارند، به سادگی می‌توانند با مخاطبان هم سن و سال خود ارتباط برقرار کنند؛ در این شرایط آموزه‌های دینی در فضایی دوستانه و صمیمی در میان جوانان رواج می‌یابد و این مسئله موجب خرسندی خانواده‌ها نیز شده است.

مدیر مدرسه علمیه علوی ادامه داد: دستاوردها و آثار برنامه‌های فرهنگی این مدرسه در مناطق مختلف، موجب حمایت و استقبال مسئولان از این اردوها شده است؛ البته موفقیت در این عرصه با عنایت خداوند و امام زمان(عج) و همچنین اخلاص طلاب مدرسه که با کمبود امکانات این اقدامات گسترده را انجام می‌دهند، حاصل شده است.

انتهای پیام  15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha