پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت الاسلام رسول ملکیان اصفهان

حوزه/ امروز کتاب‌های بسیار ارزشمندی در مورد ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) وجود دارد که توسط علمای بزرگ دینی نگاشته شده، لذا نباید از مطالعه آنها غافل گردیم.

حجت الاسلام رسول ملکیان اصفهانی، در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان با اشاره به شخصیت یگانه حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار داشت: بیش از یک هزار کتاب در ابعاد مختلف در خصوص شخصیت این حضرت نوشته شده است.

وی ادامه داد: کتاب فاطمه زهرا(س) اثر علامه امینی صاحب الغدیر، یکی از معروف ترین کتاب های منتشر شده در خصوص شخصیت این حضرت است که 50 صفت فاطمه زهرا(س) در این کتاب آورده شده است.

این استاد حوزه افزود: به گفته علامه امینی اگر یکی از این صفات در وجود یک انسان یافت شود، این شخص دارای تمام کمالات معنوی می شود.

وی با تاکید بر مطالعه  آثار علمای بزرگ در خصوص حضرت فاطمه الزهرا(س)،تصریح کرد: یکی از صفاتی که برای حضرت فاطمه(س) در این کتاب آورده شده، این است که شخصیت ایشان قبل از عالم خلقت در قلم صنع الهی نقش بسته شده و بعد از آنکه مراتب عالم هستی آفریده شد شخصیت حضرت زهرا در مهندسی خلقت الهی به عنوان یکی از چهار زن برگزیده علم خلقت انتخاب شد.

وی به کتاب نهج الحیات نوشته مرحوم حجت الاسلام محمد دشتی اشاره کرد و گفت:  مرحوم دشتی در زمینه سخنان اهل بیت(ع)، امیرمومنان حضرت علی علی(ع) و نهج البلاغه تحقیقات وسیعی انجام داده بود و 50 اثر نیز در این خصوص نوشته است.

بیان داشت: حجت الاسلام محمد دشتی از منابع بسیار موثق و متنوعی سخنان حضرت فاطمه زهرا(س) را جمع آوری کرده و در کتاب نهج الحیات آورده است.

حجت الاسلام ملکیان همچنین به کتاب علامه حسن زاده عاملی در خصوص حوزه عرفانی و معنوی شخصیت حضرت زهرا(س) اشاره کرد و افزود: کتاب فصن الحکمه عصمتیه فی کلمه فاطمیه نام کتاب علامه حسن زاده عاملی است که شرح و متن عربی آن توسط وی نیز نوشته شده است.

وی تاکید کرد: بنده به تمام افرادی که می خواهند حضرت فاطمه زهرا(س) از بعد سیمای عرفانی بشناسند توصیه می کنم این کتاب را حتما مطالعه کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha