یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام قاضی دزفولی امام جمعه دزفول

حوزه/ امام جمعه دزفول، گفت: دشمن امروز با معرفی تنی چند از شخصیت های خیالی که زائیده فکر و تخیل نویسندگان غربی است، الگوهایی را برای جوانان معرفی می کند، حال آنکه در هر خط از صفحات بی‌شمار دفاع مقدس، اسطوره و الگوهای زیادی نهفته است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی، امام جمعه دزفول عصر امروز، در دیدار با جانبازان این شهرستان، با اشاره به تقارن روز میلاد حضرت ابوالفضل العباس(علیه السلام) و روز جانباز اظهار داشت: جانبازان با پیروی از سیره و راه حضرت ابوالفضل(ع) جان خود را برای دفاع از مکتب اهل بیت(علیهم السلام) و اسلام در طبق اخلاص گذاشته و راهی میدان جنگ شدند.

امام جمعه دزفول با بیان این که جانبازان سند افتخار انقلاب اسلامی ایران هستند، گفت: جانبازان افتخار آفرینان و اسطوره های واقعی این کشور و قهرمانان ملت ایران هستند که باید قدر و منزلت آن جانفشانی بزرگ را ارج نهاد.

وی با بیان این که جانبازان در طول هشت سال جنگ تحمیلی با از خودگذشتگی و ایثار، عزت و اقتدار را برای میهن اسلامی به ارمغان آوردند، گفت: ملت ایران دربرهه کنونی به الگویی برای دیگر ملت ها تبدیل شده که این مسئله به برکت و مجاهدت های صورت گرفته در هشت سال جنگ تحمیلی به دست آمده است.

حجت الاسلام قاضی دزفولی، جانبازان را ولی نعمتان و چشم و چراغ ملت برشمرد و گفت: مقام جانبازی در راه خدا نعمت بزرگی است که خداوند به بندگان مخلص خود عطا می کند.

امام جمعه دزفول با تأکید بر اهمیت حاکم شدن فرهنگ تکریم از جانبازان به عنوان قهرمانان این جامعه تصریح کرد: جوانان در برهه کنونی باید مسیر جانبازان دوران دفاع مقدس را با توجه به نیاز جامعه ادامه دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دزفول، در پایان با اشاره به شیوه الگو سازی دشمن برای جوانان کشورهای اسلامی به ویژه ایران، تصریح کرد: دشمن امروز با معرفی تنی چند از شخصیت های خیالی که زائیده فکر و تخیل نویسندگان غربی است، الگوهایی را برای جوانان امروز ایران و جهان معرفی می کند، حال آن‌که در هر خط از صفحات بی‌شمار دفاع مقدس، اسطوره و الگوهای زیادی نهفته است که اگر اندیشمندان و کارشناسان فرهنگی ایران، سال‌ها روی آنها تمرکز کرده و به عنوان الگوهایی شاخص برای جوانان مطرحشان کنند، بازهم عمر طبیعی یک انسان کفایت نمی کند و به سالیان متمادی نیاز دارد، لذا این امر نشان دهنده عظمت کار و مجاهدت جانبازان و شهدای هشت سال دفاع مقدس است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha