پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: باید بانک اطلاعات معتکفان تشکیل شود تا در طول سال با ارسال مطالبی حاوی مضامین عرفانی با آنها ارتباط برقرار شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی، در مراسم تجلیل از دست اندرکاران برگزاری مراسم اعتکاف استان لرستان که امروز در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، با  قدرانی از دست اندرکاران این سنت حسنه، گفت: اعتکاف یکی از عبادت هایی است که در سیره اولیای الهی به آن اشاره شده، لذا برنامه ریزی برای بهره برداری از این ظرفیت ضروری به نظر می رسد.

وی با اشاره به این که اگر اعتکاف همراه با اخلاص باشد، اثر بخشی عمیق تر و طولانی تری خواهد داشت، افزود: مسئولان اثر بخشی این عبادت را در جامعه منعکس و آن را برجسته نمایند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان تصریح کرد: اعتکاف بر روح و روان و کردار و اعمال انسان اثر ویژه ای دارد و انجام اعمال انسان و سوق دادن به سوی اعمال نیک از برکات اعتکاف محسوب می شود .

حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی با اشاره به شرکت 16 هزار لرستانی در مراسم معنوی اعتکاف امسال، بیان داشت: هر ساله برای برگزاری مطلوب این برنامه باید برنامه ریزی های منسجمی صورت گیرد. در این راستا باید بانک اطلاعات معتکفان تشکیل شود تا در طول سال با ارسال مطالبی حاوی مضامین عرفانی با آنها ارتباط برقرار شود.

*شرکت 16هزار نفر در اعتکاف 94

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان نیز در این مراسم گفت: لرستان از استان های پیشرو و موفق در اجرای برنامه های فرهنگی است و برای استمرار موفقیت این برنامه ها همکاری مسئولان ذیربط ضروری است.

حجت الاسلام مهدوی امین افزود : سال گذشته 14 هزار  نفر در 140 مسجد استان معتکف شدند و این آمار امسال به 16 هزار نفر در 153 مسجد استان افزایش یافت .

وی خاطرنشان کرد: بیشترین معتکفان از بین جوانان و افراد تحصیلکرده بودند و این موضوع نشان می دهد جوانان  همچنان به اصول و ارزش های دینی خود معتقد هستند.

*کمک های مردمی در اجرای برنامه های فرهنگی

حجت الاسلام منصوری، رئیس تبلیغات اسلامی خرم آباد هم با اشاره به این که امسال مردم کمک های خود را بصورت خودجوش برای اعتکاف هزینه کردند، گفت: امیدواریم با برگزاری مطلوب برنامه های دینی و فرهنگی جوانان بیشتر جذب این گونه برنامه ها شوند.

برپایه این گزارش، در پایان این مراسم از امامان جماعت، مبلغان، سخنرانان و رابطان اعتکاف تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha