یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
جشنواره شعر اشراق

حوزه/ جشنواره حوزوی شعر اشراق به دنبال خلق یک اتفاق جدید در عرصه هنری کشور است و این جشنواره که ویژه حوزویان کشور است در سه بخش کلاسیک، کودک و نوجوان و آزاد برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سید عبدالله حسینی دبیر سومین جشنواره شعر اشراق عصر امروز در همایش شعر خوانی طلاب به مناسبت فاجعه منا و همدردی با خانواده های داغدار حجاج و اعتراض به خاندان آل سعود که با عنوان « از سنگ ناله خیزد» در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد گفت: در سال 83یکی از بهترین جشنواره ها در این حوزه برگزار شد که واقعا نشان دهنده ظرفیت های بالای هنری طلاب است.

وی افزود: این جشنواره حوزوی به دنبال خلق یک اتفاق جدید در عرصه هنری کشور است و این جشنواره که ویژه حوزویان کشور است در سه بخش کلاسیک، کودک و نوجوان و آزاد برگزار می شود.

دبیر سومین جشنواره شعر اشراق بیان کرد: جشنواره اشراق به دنبال احیای و بازسازی آن جشنواره است.

وی گفت: یکی از مهمترین فعالیت هایی که باید در این حوزه انجام شود، پرورش استعدادهای ناب حوزه است به صورتی که نباید این استعدادها به حال خود رها شوند و تنها در جشنواره از آنها تجلیلی به عمل آید و این استعدادها بدون توجه خاصی در جریان های دیگر رفته و از هنر خود استفاده نکنند.

دبیر سومین جشنواره شعر اشراق گفت: یکی دیگر از فعالیت هایی که باید در این حوزه انجام شود این است که باید استاندارهای شعر دوباره تعریف شود و این جشنواره به دنبال همین هدف است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله ویژگی های این جشنواره آن است که در بخش ویژه، «شاعر فاخر» توسط داوران انتخاب شده و مورد تقدیر و تجلیل واقع می شود.

حسینی خاطرنشان کرد: این کار نیز به این هدف صورت می گیرد که هم سطح و استانداردهای شعر طلاب بالاتر رود و طلاب فاخر ترین آثار خود را در این جشنواره مطرح کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha