یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
قرآن

حوزه/ کارشناس دینی و مذهبی با تاکید بر استماع قرآن و ثاثیر فراوان آن بر زندگی انسانها، گفت: استماع قرآن فقط مختص انسان نیست بلکه مربوط همه موجودات عالم است.

حجت الاسلام سیدعباس طباطبایی، در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، ضمن  ابراز تاسف از اینکه گرد غریبی بر روی کتاب با ارزش خداوند در بسیاری از خانه ها نشسته است، اظهارداشت: انسان هایی که کمتر قرآن می خوانند بیشتر مورد غفلت از سوی شیطان قرار می گیرند.

وی  یکی از راههای بهره گیری از قرآن را استماع قرآن دانست و اظهارداشت:در زمان مرگ، تا 72 ساعت پس از اینکه روح از بدن خارج می شود ، گوش انسان هنوز قدرت شنیدن دارد و به همین دلیل در زمان دفن اموات برای او تلقین می خوانند.

وی خاطرنشان کرد: از نگاه تربیتی نیز قوای شنیداری مجاری شخصیت انسان ها است و از همین بایت است که در گوش نوزاد اذان گفته می شود زیرا نوزادان مفهوم اشهدان لا اله الا الله را بهتر از سایر انسان ها می فهمند و متوجه می شوند.

کارشناس دینی و مذهبی  با اشاره به اینکه در قرآن کریم آیه های زیادی درباره استماع قرآن وجود دارد ، ادامه داد: به راستی چرا انسان ها هنگام تلاوت قرآن خوب گوش نمی کنند مگر نشنیده اند که همواره تاکید شده "به هنگام خواند قرآن ساکت باشیدو گوش فرا دهید شاید مورد رحمت خداوند قرار بگیرید.

وی تصریح کرد: خواندن قرآن به انسان آرامش می دهد و او را از بسیاری از خطاها و معصیت ها دور می کند.

حجت الاسلام طباطبایی در بخش دیگری از این گفتگو انسانها را به گرفتن وضو در هنگام خواب توصیه کرد و بیان داشت: اگر انسان با وضو وارد مجالس عزاداری شود ثواب زیادی را نصیب خود می کند زیرا وضو مصداق نور است.

انتهای پیام/313/38

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha