یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
مصطفی ملکی - گلستان

حوزه/ مدیر حوزه گلستان با تاکید براینکه طلاب نباید از تقویت سلامت فکری غافل شوند، گفت: توجه به سلامت جسم یکی از شاخصه های سبک زندگی اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» گلستان، حجت الاسلام مصطفی ملکی، در جشنواره فرهنگی، ورزشی طلاب و روحانیون بسیجی استان گلستان که امروز با حضور علما، فضلا و طلاب مدارس علمیه استان در سالن ورزشی سپاه نینوا برگزار شد، ضمن گرامیداشت ماه ربیع الاول و ولادت نبی مکرم اسلام(ص)، به آثار فراوان ورزش اشاره کرد و گفت: توجه به سلامت جسم یکی از شاخصه های سبک زندگی اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه استان گلستان خاطر نشان کرد: یکی از آفاتی که در زندگی طلبگی وجود دارد، تنبلی است و باید با آن مبارزه کرد، اگر طلبه ای می خواهد یک روحانی متخصص در دین و موفق باشد، باید جسم سالمی داشته باشید. قطعا ورزش در سنین جوانی زمینه فرار از مریضی ها در سنین بالاتر را فراهم می‌کند.

عضو شورای حوزه علمیه استان گلستان در ادامه با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) پرداخت و افزود:  طلاب باید از کسالت بپرهیزند و بر تقویت سلامت فکری بیافزایند.

مدیر حوزه علمیه استان گلستان تصریح کرد: تنبلی و سستی آنقدر در نزد ائمه معصوم(علیهم السلام) ناپسند بود که امام صادق (ع) فرمود: خدایا از کسالت به تو پناه می برم.

حجت الاسلام مصطفی ملکی با اشاره به فرازی از دعای روز پنجشنبه افزود: در دعای امروز می خوانیم اللَّهُمَّ اقْضِ لِي فِي الْخَمِيسِ خَمْسا لا يَتَّسِعُ لَهَا إِلا كَرَمُكَ وَ لا يُطِيقُهَا إِلا نِعَمُكَ سَلامَةً أَقْوَى بِهَا عَلَى طَاعَتِكَ «خداوندا سلامتى به من ده كه با آن براى انجام‏ طاعتت نيرو گيرم.» یکی از نکات مهم این دعا این است که ورزش و سلامتی جسم باید زمینه عبادت و قرب به خداوند باشد.

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha