پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
آیت الله سید کاظم حائری

حوزه/ آیت الله سید کاظم حائری گفتند: تبعات سنگین سیاسی و امنیتی خون این شیخ مظلوم دامن خاندان پیر و فرسوده سعودی را خواهد گرفت و دلیلی خواهد شد برای اجماع امت اسلامی در جهت عمل به ارزش ها و رسالت خود در رویارویی با دشمنان اسلام.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله سید کاظم حائری با صدور بیانیه ای اعدام شیخ نمر توسط آل سعود را محکوم کردند.

متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند متعال می فرماید: ﴿أَتَقْتُلُونَ رَجُلاً أَن يَقُولَ رَبِّيَ اللَّهُ وَقَد جَاءكُم بِالْبَيِّنَاتِ مِن رَّبِّكُمْ وَإِن يَكُ كَاذِباً فَعَلَيْهِ كَذِبُهُ وَإِن يَكُ صَادِقاً يُصِبْكُم بَعْضُ الَّذِي يَعِدُكُمْ إِنَّ اللَّهَ لاَ يَهْدِي مَنْ هُوَ مُسْرِفٌ كَذَّاب﴾. (سورة الغافر،۲۸(.

با شنیدن خیر شهادت شیخ مظلوم نمر باقر النمر قلب ما دردمند شد و ناراحت و اندوهگین و خشمگین شدیم.

قاتلان شیخ نمر گروهی از فاسدان آل سعود هستند که با این کار خود سلسله جنایت های تروریستی خود نسبت به پیروان اهل بیت علیهم السلام در نیجریه و کشتار حاجیان خانه خدا و مشاهد مشرفه منا در امسال و سال های گذشته ادامه دادند و احساسات جهان اسلام و ارزش ها و مبانی و بزرگان اسلامی را نادیده گرفتند تا به خیال خود شکست های خود در سوریه و یمن و بحرین و عراق و سایر نقاط و شکست های اخیر داعش را از این طریق جبران کنند و با این اقدام، جهان اسلام را به مشکلات داخلی سرگرم سازند و افکار عمومی را از نیت ها و اقدامات خبیث و پلید خود در ائتلاف نظامی و خطر اصلی و دشمن اصلی امت اسلام منحرف سازند؛ چراکه امروز دشمن اصلی جهان اسلام داعش و القاعده و بوکوحرام و سایر گروه های تروریستی هستند که توسط رژیم صهیونیستی و آمریکا حمایت می شوند.

ما تردیدی نداریم که اعدام شیخ نمر نشانه فروپاشی خاندان پیر سعودی و ناتوانی آنها از شنیدن صدای ملت مسلمان شبه جزیره عربی است؛ چراکه شیخ نمر سلاح به دست نگرفته بود و حقی را زیر پا نگذاشته بود و فقط سخن خود را با قصد اصلاح امور بیان کرد و خواستار حقوق پیروان اهل بیت شد. و کشتن شیخ نمر در این حالت روشی است که نظام های تروریستی در برابر مصلحان به آن عمل می کنند و در گذشته فرعون های تاریخ این گونه با پیامبران خدا برخورد می کردند و خدای متعال فرمود: ﴿وَقَالَ رَجُلٌ مُؤْمِنٌ مِّنْ آلِ فِرْعَوْنَ يَكْتُمُ إِيمَانَهُ أَتَقْتُلُونَ رَجُلاً أَن يَقُولَ رَبِّيَ اللَّهُ وَقَد جَاءكُم بِالْبَيِّنَاتِ مِن رَّبِّكُمْ وَإِن يَكُ كَاذِباً فَعَلَيْهِ كَذِبُهُ وَإِن يَكُ صَادِقاً يُصِبْكُم بَعْضُ الَّذِي يَعِدُكُم﴾.

بدون تردید اتهامات نسبت داده شده به شیخ نمر دروغ های طایفی است که ناشی از نادانی و جهالت کودکانه حاکمان عربستان و سرگردانی آنها در رویارویی با بحران های پیش رو است و اکنون تبعات سنگین سیاسی و امنیتی خون این شیخ مظلوم دامن خاندان پیر و فرسوده سعودی را خواهد گرفت و دلیلی خواهد شد برای اجماع امت اسلامی در جهت عمل به ارزش ها و رسالت خود در رویارویی با دشمنان اسلام و محکوم ساختن این اقدامات وحشیانه با پوشش شرعی خواهد شد.

خداوند شیخ نمر را رحمت کند که کریمانه زندگی کرد و به عهد خود وفادار بود و با شهادت و مظلومیت از دنیا رفت و خداوند به خانواده ایشان اجر عنایت کند.

(وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنقَلَب يَنقَلِبُون﴾. (سورة الشعراء،۲۲۷). ﴿فَمَا أَغْنَى عَنْهُمْ سَمْعُهُمْ وَلاَ أَبْصَارُهُمْ وَلاَ أَفْئِدَتُهُم مِّن شَيْء إِذْ كَانُوا يَجْحَدُونَ بِآيَاتِ اللَّهِ وَحَاقَ بِهِم مَّا كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِؤُون﴾. (سورة الأحقاف،۲٦(.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha