سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محسن حیدری - خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری گفت: امروز پایه‌های ظلم و فساد آل سعود در حال فروپاشی است و این خون‌های نابحقی که بر روی زمین می‌ریزد، سرانجامش برچیده شدن کامل این حکومت منحوس در آینده‌ای نه‌چندان دور خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، امروز در تجمع اعتراض‌آمیز طلاب مدارس علمیه اهواز، با تأکید بر این‌که آل سعود راهی جز شهادت شیخ نمر داشت، گفت: این رژیم منحوس برای سرکوب قیام‌های شیعیان و مسلمانان عربستان، مجبور به اجرای حکم اعدام این عالم مجاهد و انقلابی شد تا از این رهگذر بتواند ذره چشمی از معترضین گیرد.

استاد حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به علت دستگیری آیت‌الله نمر، گفت: وی در داخل و خارج از کشور همواره فریاد عدالت‌خواهی سر می‌داد و علیه حکام زمانه سخنرانی می‌کرد، که بر این اساس حکومت سعودی این سخنان که برآمده از اصل نظام دموکراسی است را برنتابیده و وی را به زندان انداختند و سپس به شهادت رساندند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان این‌که حکومت عربستان از همان ابتدا قصد اعدام این عالم شیعی مجاهد را داشت، تصریح کرد: مهم‌ترین علت تعویق اجرای حکم اعدام آیت‌الله نمر، حمایت‌ها و اعتراضات مردمی شیعیان جهان بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، آیت‌الله نمر را مصداق واقعی آمر به معروف خواند و تأکید کرد: اعتراضات و انتقادات شیخ نمر به دليل ظلم و ستیز، تبعیض و اقدامات خلاف شرع حکام سعودی در عربستان نسبت به شیعیان بود که این عالم مجاهد، در راستای عمل به فریضه واجب امر به معروف، قیام کرده و در محافل و مجالس اقدام به سخنرانی علیه مستکبران می‌کرد.

وی با بیان این‌که، تبعیض مذهبی در عربستان همچنان موج می‌زند، اظهار داشت: این ظلم و ستم‌ها همچنان ادامه دارد، به‌طوری‌که شیعیان عربستان حق برگزاري هیچ‌گونه مراسم مذهبی را ندارند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر این‌که آیت‌الله نمر، هیچ‌گاه موافق استفاده از خشونت نبود، بیان داشت: اگرچه شیخ شهید، صرفاً اقداماتی نرم همچون سخنرانی و ارسال بیانیه انجام می‌داد، اما حکومت سعودی اتهامات ناروایی را به این شخص وارد کرده و نام وی را در کنار تروریست‌ها قرارداد و این در حالی بود که آیت‌الله نمر هیچ‌گاه موافق استفاده از خشونت نبود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، در پایان بابیان این‌که آل سعود بقای خود را در قتل و کشتار شیعیان می‌داند، تصریح کرد: امروز پایه‌های ظلم و فساد آل سعود در حال فروپاشی است و این خون‌های نابحقی که بر روی زمین می‌ریزد، سرانجامش برچیده شدن کامل این حکومت منحوس در آینده‌ای نه‌چندان دور خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha