دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
مدرسه علمیه بردسکن

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بردسکن از توابع خراسان رضوی گفت: توسعه و تجهیز مدارس علمیه شهرستان‌ها به عنوان بازوی توانمند حوزه‌، نقش بسزایی در ایجاد تحول خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام علیرضا زارعی، مسئله تحول در حوزه را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: رسیدگی به مدارس شهرستان‌ها و توسعه و تجهیز آن‌ها به عنوان بازوی توانمند حوزه‌ علمیه، نقش بسزایی در ایجاد تحول خواهد داشت.

وی با اشاره به استعداد و ظرفیت خوب جوانان منطقه بردسکن برای ورود به حوزه، با بیان اینکه بسیاری از طلاب پس از گذراندن سطوح مقدماتی به شهرهایی چون مشهد مهاجرت می‌کنند، اظهار کرد: امکانات آموزشی مدارس علمیه در شهرستان‌های کم‌برخوردار به طور نسبی در سطح پایینی است که امیدواریم در این زمینه شاهد پیشرفت چشمگیری باشیم.

حجت‌الاسلام زارعی در ادامه تهذیب و اخلاق را مسئله اصلی‌ برای رشد و پیشرفت حوزه و طلاب علوم دین خواند و ابراز کرد: مدیران مدارس، اساتید و طلاب می توانند نسبت به چنین موضوع هایی تمرکز بیشتری داشته باشند تا اهداف اصلی حوزه علمیه محقق شود.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بردسکن در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه این مدرسه در گذشته به مشیر التجّار معروف بوده، از افتتاح ساختمان جدید آن خبر داد و گفت: این مکان در چهار طبقه و در مساحتی بالغ بر دو هزار متر مربع زیربنا، شامل 8 کلاس‌، کتابخانه، بخش اداری، نمازخانه و سالن اجتماعات، خوابگاه و تاسیسات، امروز پنجشنبه با حضور مدیر حوزه علمیه خراسان افتتاح خواهد شد.

وی افزود: این ساختمان در کنار ساختمان قدیمی مدرسه بنا شده که با این کار ظرفیت پذیرش طلبه از 30 نفر به 150 تن افزایش می یابد.

حجت‌الاسلام زارعی ضمن با اشاره به اعتباری بالغ بر پانزده میلیارد ریال برای ساختمان جدید این مدرسه، ابراز کرد: ساختمان استادسرای آن نیز در 4 واحد مجزا در حال تکمیل است و به زودی فتتاح خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha