دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
کد خبر: 317683
۱۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۷

رئيس مركز بزرگ اسلامي شمال كشور، از تحصیل بیش از سه هزار طلبه اهل سنت در شهرها و روستاهاي استان گلستان و تجهیز مدارس علمیه اهل سنت به تجهیزات نوین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه  از گرگان، حجت الاسلام و المسلمین علي خيرخواه گفت: بیش از يكصد مدرسه علوم ديني اهل سنت در شهرها و روستاهاي استان گلستان وجود دارد که در حال فعالیت که در مجموع در اين مدارس سه هزار و ۸۰ طلبه مشغول تحصیل می باشند.

وی يادآور شد: هم چنين در استان گيلان كه زير نظر اين مركز است، ۹۶ طلبه در سه مدرسه علوم ديني اهل سنت، مشغول گذراندن دروس علوم ديني هستند.

به گفته ی رئيس مركز بزرگ اسلامي شمال كشور ، در كل مدارس علوم ديني اهل سنت نيز، بيش از ۵۰۰ مدرس تدريس مي كنند.

رئیس دفتر نمايندگي ولي فقيه در امور اهل سنت استان هاي گلستان و گيلان با اشاره به برخی از برنامه های  خود اظهار كرد: يكي از برنامه هاي ما تجهيز مدارس علوم ديني اهل سنت به تكنولوژي هاي نوين است كه البته در اين زمينه، تحت پوشش بودن اين مدارس اجباري نيست، اما در سياست هاي كلان براي ساماندهي حوزه هاي علميه اعم از تشيع و تسنن، دستور و تأكيد مقام معظم رهبري براي به روز شدن وجود دارد تا از همان امكاناتي كه مدارس اهل تشيع استفاده مي كنند، مدارس اهل سنت نيز برخوردار باشند.

وي يادآور شد: ما سعي كرده ايم با مديران مدارس علوم ديني اهل سنت، در اين خصوص روابط عاطفي و اخلاقي داشته باشيم و بسترسازي لازم را با بيان مزايا و امتيازات تجهيز مدارس فراهم كرديم كه اين امر باعث شد تا خود مديران مدارس از اين طرح استقبال كنند.

حجت الاسلام والمسلمین خيرخواه در ادامه به ساماندهي مساجد اهل سنت و ائمه جمعه و روحانيون مساجد اشاره كرد و گفت: يك هزار و ۳۹۱ مسجد اهل سنت در سامانه ما به ثبت رسيده و ضمن نقطه زني و مكان يابي، اين مساجد نيز شناسنامه دار شده اند و از مرداد امسال با مصوبه مجلس شوراي اسلامي، از انرژي هاي رايگان استفاده مي كنند كه اكنون ۳۰ مسجد از اين مصوبه در حال استفاده هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha