یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام مؤذنی ، مسئول امور صیانتی حوزه علیه خوزستان

حوزه/سرپرست معاونت آمار و بررسی حوزه علمیه خوزستان گفت: امسال در مجموع ۱۵۰۰ داوطلب برای تحصیل در حوزه خوزستان ثبت نام کردند.

حجت‌الاسلام علی‌محمد مؤذنی، سرپرست معاونت آمار و بررسی حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به تحول صورت گرفته در زمینه پذیرش داوطلبین جدیدالورود حوزه علمیه خوزستان، اظهار داشت: از سال گذشته طرحی را مبنی بر «ساماندهی جذب و گزینش داوطلبین جدیدالورود» اجرا کردیم که بر مبنای آن، هر طلبه می‌بایست یک سری مراحل را برای ورود به مدارس علمیه طی کند.

وی با بیان این‌که در آزمون ورودی سال تحصیلی ۹۶-۹۵ حوزه علمیه خوزستان، قریب به ۱۵۰۰ نفر شرکت کردند، گفت: از بین این تعداد داوطلب ورود به مدارس علمیه ، ۹۰۰ نفر آنها در آزمون کتبی قبول شدند، که ۵۰۰ نفر پس از انجام مصاحبه حضوری در مدارس علمیه، وارد مرحله بعد شدند.

حجت‌الاسلام مؤذنی، با اشاره به سومین مرحله از جذب داوطلبین ورود به مدارس علمیه، گفت: در این مرحله که به‌صورت متمرکز در مدیریت حوزه علمیه خوزستان صورت گرفت، لازم بود هر طلبه در مشاوره و مصاحبه حضوری شرکت کند که نهایتاً از مجموع ۵۰۰ داوطلب، ۳۰۰ نفر مجوز ورود به دوره اختبار و تثبیت مدارس علمیه را کسب کردند.

سرپرست معاونت آمار و بررسی حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به شرکت ۲۲۰ نفر از داوطلبین حوزه های بلندمدت در دوره میثاق طلبگی، افزود: این دوره از یکم لغایت ششم شهریورماه آینده در استان قم برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ حوزه علمیه خوزستان، ۸۰ نفر مجوز ورود به دوره اختبار و تثبیت مدارس علمیه سفیران را کسب کردند، گفت: این تعداد نفرات از دوم مردادماه جاری در کلاس‌های درس مدارس علمیه پذیرش شده، حاضر و به مدت یک ماه مشغول به تحصیل می‌شوند که إن شاءالله در پایان شهریورماه، نتیجه قطعی مبنی بر حضور و یا عدم پذیرش آنها صادر می‌شود.

حجت‌الاسلام مؤذنی، در پایان «نظارت دقیق بر گزینش مدارس»، «برگزاری مصاحبه‌های متمرکز»، «اجرای جلسات مشاوره» و... را بخشی از اقدامات تحولی این معاونت عنوان کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha