شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
طباطبایی

حوزه/ امام جمعه اصفهان گفت: نجف‌آباد با تقدیم ۲ هزار و ۵۰۰ شهید به نسبت جمعیت به‌ویژه جمعیت کم در سال‌های گذشته همیشه نقش مهم و موثری از پیش از انقلاب، در به ثمر رساندن انقلاب و در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن تاکنون داشته است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان، امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان گفت: نهادن عنوان مهد یا پایتخت ایثار و شهادت برای نجف‌آباد، امتیاز معنوی درخوری برای این منطقه است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: از آنجایی که شهرستان نجف آباد ۲۵۰۰ شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است، به عنوان پایتخت ایثار و شهادت به تصویب اعضاء رسید.

وی افزود: نجف‌آباد با تقدیم ۲ هزار و ۵۰۰ شهید به نسبت جمعیت به‌ویژه جمعیت کم در سال‌های گذشته همیشه نقش مهم و موثری از پیش از  انقلاب، در به ثمر رساندن انقلاب و در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن تاکنون داشته است.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: با تصویب نامگذاری این شهر با عنوان مهد، پایتخت و یا گنجینه ایثار و شهادت مسوولیت مدیران این شهر سنگین‌تر می‌شود و نیاز است تا المان‌های شهر نیز متناسب با مقوله ایثار و شهادت اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا فرهنگ ایثار و شهادت این شهرستان در روستاها و سراسر کشور به عنوان الگویی به کار گرفته شود.

لازم به ذکر است، در پایان این جلسه، بررسی این طرح در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان با حضور آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین رمضان علی معتمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، احمدی نیا مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران استان، حیدر قاسمی معاون سیاسی امنیتی استاندار و ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha