دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
غزالی

حوزه/ حجت‌الاسلام غزالی از اعطای گواهی‌نامه حفظ قرآن کریم به ۴۰ نفر از طلاب مدرسه علمیه شهید طباطبایی نژاد که طی یک یا دو سال موفق به تحصیلی علوم حوزوی و حفظ قرآن شده‌اند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام حسن غزالی، شامگاه جمعه در همایش فارغ التحفیظان مدرسه علمیه تخصصی حفظ شهید طباطبایی نژاد اصفهان، اظهار کرد: مدرسه علمیه تخصصی حفظ قران کریم بر اساس تأکیدات و توجهات مدیر حوزه علمیه اصفهان باهدف حفظ قرآن کریم توسط طلاب در کنار تحصیل علوم حوزوی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه بحمدالله باهمت اساتید قرآن کریم در حوزه علمیه، امسال شاهد اتمام حفظ قرآن ۴۰ نفر از طلاب این مدرسه علمیه هستیم، گفت: تحصیل دروس حوزه علمیه اصفهان در کنار حفظ آیات قران طی دوره‌های یکساله و دوساله از شاخصه های این مدرسه است.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی شهید طباطبایی نژاد عنوان کرد: روزی که ما طلبه شدیم در دهه ۷۰ آرزوی وجود داشتن یک مدرسه علمیه‌ای که بتوانیم در کنار تحصیل علوم حوزوی، قرآن کریم هم حفظ کنیم را داشتیم ولی این آرزو به همت والای مدیران حوزه علمیه اصفهان محقق شده است و در سطح کشور هم بی نظیر است.

حجت‌الاسلام غزالی اظهار کرد: در کشور هستند مؤسسات متعددی که به مر حفظ قرآن کریم می‌پردازند که عمدتاً هزینه‌های بالایی هم دریافت می‌کنند ولی طبق رصد انجام شده مدرسه علمیه‌ای در کشور وجود ندارد که طی یک سال و یا دو سال برنامه‌ریزی برای تحصیل هم‌زمان علوم حوزوی و حفظ قرآن داشته باشند، البته برخی مدارست علمیه وجود دارند که در مدت ۴، یا ۵ الی ۶ سال به این امر می‌پردازند که عمدتاً مبتلا به خستگی طلبه در طول این سال‌ها می‌شوند.

وی در پایان عنوان کرد: امسال بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، به ۴۰ نفر از طلاب حافظ قران کریم گواهی‌نامه اعطا می‌شود که منقوش به امضای تأیید استاد برجسته و داور بین‌المللی قرآن شهریار پرهیزگار است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha