جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
تبریز

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت امیرالمومنین (ع) تبریز گفت: عده‌ای می‌خواهند انقلاب را از مسیر خارج کنند و در اذهان عمومی اشتباه تاریخی جلوه دهند، لذا ما باید در برابر شبهه افکنی از انقلاب دفاع کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام روح الله بجانی، مدیر مدرسه علمیه حضرت امیرالمومنین (ع) تبریز در مراسمی که به مناسبت هفته مادر، میلاد حضرت زهرا (س) و تولد حضرت امام خمینی (ره) در اداره کل دامپزشکی استان برگزار گردید، با اشاره به عظمت مقام حضرت زهرا (س) گفت: حضرت فاطمه (س) الگوی حضرت مهدی (عج) است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت امیرالمومنین (ع) تبریز ادامه داد: حضرت فاطمه (س)، حجت خدا بر ائمه علیهم السلام هستند. چنانچه امام حسن عسکری (ع) می‌فرمایند: نحن حجج اللّه علی خلقه و جدّتنا فاطمة حجّة علینا؛ ما حجت‌های خدا بر مخلوقین هستیم و جد ما حضرت فاطمه حجت بر ماست. این فرمایش با عظمت، یک مطلب بسیار بزرگ و امتیاز ویژه‌ای برای بانوی اهل جنت است.

وی ادامه داد: فاطمه زهرا (س) آن قدر عظمت دارد که کفو امام علی (ع) است. بسیاری از دانشمندان علم کلام و تاریخ در مورد برتر بودن امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) دچار بگو مگو و بحث و استدلال هستند. یعنی فاطمه عظمتش این قدر است که شخصیت بی بدیلی همچون امیرالمومنین علیه السلام هم سطح ایشان است و صحبت از این است که علی برتر است یا فاطمه.

مدیر مدرسه علمیه حضرت امیرالمومنین (ع) تبریز ادامه داد: اینکه حضرت زهرا (س) الگوی حضرت حجت است این چیز کمی نیست. فاطمه با هیچ ظالمی بیعت نکرد.

عضو شورای شورای مشورتی حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی با اشاره به الگو بودن حضرت زهرا (س) برای همه خصوصاً بانوان گفت: اگر زندگی حضرت صدیقه طاهره (س) را بررسی کنیم، در سه بعد می‌توان از ایشان درس گرفت: در بعد عبادی و فردی، بعد اجتماعی و حضور در جامعه و بعد خانواده.

وی افزود: حضرت زهرا (س) حتی در آخرین روز عمر خود وقتی کمی حالش به خود آمد به امور خانواده رسید و بعد روحش پرواز کرد. این مطالب همه برای ما پیام دارد. اهمیت خانواده برای حضرت فاطمه (س) آنقدر است که در ۸،۹ سال زندگی مشترک با امام علی (ع) خود روایتی زیبا از سبک زندگی مطلوب و موفق را برای همه انسان‌ها رقم می‌زند که صدها جلد کتاب هم توانایی بیان این مطالب را ندارند.

وی با اشاره به اهمیت رعایت عفت و حریم عاطفی برای بانوان کارمند گفت: خواهران عزیز اگر بخواهند فاطمی زندگی کنند و حضور پاکی در اجتماع داشته باشند باید مواظب باشند خدایی ناکرده روابط اداری با روابط عاطفی جابجا نشود. احترام به همکاران مهم است اما قلب شما جای خانواده‌تان است. شما اگر مدافع حریم قلب خود نباشید مطمئناً خانواده شما و همکارانتان از هم خواهد پاشید و این در ادبیات و قاموس فاطمیون جایی ندارد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت امیرالمومنین (ع) تبریز در پایان با اشاره به خدمات حضرت امام خمینی (ره) به اسلام و ایران مظلوم گفت: عده‌ای با تحریف تاریخ می‌خواهند محمدرضا پهلوی ملعون و پدر ملعون ترش را تطهیر کنند. جنایات مستبدانه آن پدر و پسر را می‌خواهند از اذهان پاک کنند و آنها را خدمتگزار جلوه دهند.

وی افزود: عده‌ای می‌خواهند انقلاب را از مسیر خارج کنند و در اذهان عمومی اشتباه تاریخی جلوه دهند، لذا ما باید در برابر شبهه افکنی از انقلاب دفاع کنیم؛ اگر خوب عمل کنیم، مردم با انقلاب خواهند بود وگرنه خیانت و یا عملکرد اشتباه ما به نفع جنایتکاران شاهنشاهی خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha