دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
دارالعلم

حوزه/ مدیر مدرسه ادبیات و زبان‌شناسی گفت: این مدرسه فرصتی برای ارتقای سطح دانش و بینش نخبگان حوزه و دانشگاه و فعالان رسانه‌ای در زمینه قرآن و تفسیر است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین برادران در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه از مشهد گفت: مدرسه ادبیات و زبان‌شناسی امسال با رویکرد جدید و به‌صورت مستقل از مدرسه قرآن و حدیث فعالیت می‌کند و امسال برنامه‌های این مدرسه به‌روز شده و علاوه بر ادبیات سنتی، ادبیات جدید و زبان‌شناسی نیز موردتوجه قرار گرفته است.

ارائه برنامه‌های درسی به‌صورت پنل آموزشی

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های امسال مدرسه در قالب پنل‌های آموزشی ارائه می‌شود، افزود: این پنل‌ها به‌صورت کارگاهی و گفتگومحور برگزار خواهد شد و هدف از آن، ایجاد فضایی تعاملی برای دانش‌پژوهان است.

حجت‌الاسلام برادران همچنین از تشکیل کارگروهی متشکل از اساتید حوزه و دانشگاه برای برنامه‌ریزی دقیق‌تر محتوای آموزشی این مدرسه اشاره و بیان کرد: امیدواریم با برگزاری این دوره‌ها، گامی مؤثر در جهت ارتقای سطح دانش ادبیات و زبان‌شناسی در حوزه علمیه خراسان برداریم.

وی افزود: این کارگاه‌ها در قالب بسته‌های آموزشی مجزا ارائه می‌شود و به مباحث مختلف ادبیات از جمله ریشه‌شناسی قرآن، هندسه دانش‌های زبانی، مطالعات تطبیقی و معناشناسی قرآن، نشانه‌شناسی قرآن، زبان‌شناسی و جنگ شناختی می‌پردازد.

مدیر مدرسه ادبیات و زبان‌شناسی اظهار کرد: در این کارگاه‌ها، اساتید برجسته‌ای همچون دکتر پاکتچی، دکتر رضایی، دکتر عشایری، دکتر محمدباقر سعیدی روشن، دکتر قائمی‌نیا و دکتر حامد اکبرپور به ارائه مباحث تخصصی و کاربردی در زمینه‌های مذکور خواهند پرداخت.

وی در ادامه به برخی از ویژگی‌های این کارگاه‌ها اشاره و عنوان کرد: ارائه مباحث به‌صورت کارگاهی، استفاده از اساتید برجسته، ارائه مطالب جدید و به‌روز و فراهم‌کردن فرصتی برای تبادل نظر و گفتگو از جمله ویژگی‌های این کارگاه‌های آموزشی است.

حجت‌الاسلام برادران ابراز کرد: در این کارگاه‌ها اساتید برجسته حوزه ادبیات کشور که سابقه درخشانی در تدریس و پژوهش دارند، جدیدترین و به‌روزترین مباحث حوزه ادبیات را به فراگیران آموزش می‌دهند.

ارائه مباحث آموزشی متناسب با مسائل و چالش‌های روز

وی اضافه کرد: امروزه علوم جدید در بسیاری از حوزه‌ها از جمله علوم‌انسانی پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌اند و می‌توان از این علوم برای فهم و درک عمیق‌تر از قرآن نیز استفاده کرد.

حجت‌الاسلام برادران با بیان اینکه مدرسه ادبیات و زبان‌شناسی فرصتی برای ارتقای سطح دانش و بینش نخبگان حوزه و دانشگاه و همچنین فعالان رسانه‌ای در زمینه قرآن و تفسیر است، ابراز امیدواری کرد که این دوره‌ها بتواند گامی در جهت ترویج علوم جدید در حوزه قرآن، تفسیر و تعمیق فهم و درک جامعه از این کتاب آسمانی باشد.

وی عنوان کرد: رویکرد این دوره‌ها به‌گونه‌ای است که مباحث علمی به طور مستقیم با نیازهای روز و چالش‌های موجود در جامعه مرتبط است و برگزاری این دوره‌ها فرصتی برای تعامل و تبادل نظر بین اساتید و نخبگان حوزه‌های مختلف و همچنین فعالان رسانه‌ای را فراهم خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha