پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ |۲۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 6, 2024
صدا و سیما

حوزه/ مدرس و پژوهشگر حوزوی عرصه فضای مجازی تصریح کرد: امروزه یکی از مهم ترین الزامات فراروی موفقیت در زمینه جنگ نرم رسانه ای، اهتمام صداوسیما در عرصه جهاد تبیین است.

حجت الاسلام محمدرسول بهرامیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به نبرد رسانه‌ای تمام عیاری که علیه ایران اسلامی هم اکنون در جریان است، ابراز داشت: در راستای کاهش تأثیرات این نبرد و نجات افکار عمومی از اخبار و اطلاعات جهت داری که با هدف کاهش عزت نفس ملی، تغییرات شناختی، تضاد آفرینی و تردید آفرینی‌ها رخ می‌دهد، صدا و سیما باید آرایش نبرد رسانه‌ای هوشمند و دقیق داشته باشد تا بتواند به تحقق اهداف کلان انقلاب اسلامی ایران کمک کند.

وی افزود: اینکه رهبر فرزانه انقلاب در ماه‌های اخیر به طور خاص بر اهمیت و ضرورت توجه به جهاد تبیین تأکید فرموده اند باید دانست که یکی از اصلی ترین مخاطبان آن رسانه ملی است چرا که هم ضریب نفوذ در مخاطب عام و خاص آن بالاست و هم اینکه به عنوان دانشگاه عمومی، رسالت مهمی در عرصه فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به مردم برعهده دارد.

این محقق و پژوهشگر فرهنگی همچنین با تأکید بر لزوم تقویت اعتماد عمومی به رسانه ملی گفت: تجربه نشان داده که اگر مردم صدای خود را از رسانه‌ای که بناست انعکاس آنها باشد، نشنوند به سوی راهکارهای دیگر می‌روند که منجر به ریزش سرمایه اجتماعی می‌شود و لذا صدا و سیما باید نسبت به ترمیم رابطه خود با مردم و کارشناسان اقدام کرده و بتواند به جایگاهی که امام راحل و مقام معظم رهبری برای آن قائل هستند، بازگردد.

وی خاطرنشان کرد: جهاد تبیین مورد اشاره و تأکید حضرت آقا که به معنای روشنگری و ایفای نقش نورافکن بر روی حقایق است، می‌بایست از سوی صدا و سیما در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد تا به این وسیله زمینه خنثی سازی توطئه‌های نرم دشمن در عرصه رسانه و فضای مجازی فراهم شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha