یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
تریبون نماز جمعه

حوزه / امام جمعه فین گفت: انقلاب ۵۷، آغاز حرکتی تحول آفرین در تمام ابعاد حکومت‌داری بود.

به گزارش خبرنگار حوزه از بندرعباس، حجت‌الاسلام سیدحسن معنوی در خطبه‌های نماز جمعه شهرفین، اظهار کرد: کسی که تقوای خداوند را پیشه کند، خداوند از آن جایی که فرد گمان را ندارد، رزق و راه برون رفت از مشکلات را برایش فراهم می‌کند.

وی عنوان کرد: عظمت رحمتی که در ماه رجب نازل می‌شود بسیار زیاد است و باید از آن نهایت بهره را برد. این نزول رحمت الهی دو بخش عمومی و قابلیتی دارد. تا ما اسباب دریافت رحمت را فراهم نکنیم، آن رحمت نازل نمی‌شود و هر کس به خودی خود نمی‌تواند شامل رحمت شود چراکه باید ابزار بهره‌مندی آن را فراهم کنیم.

وی، ضمن تقدیر از مردم بصیر فین برای حضور در ۲۲ بهمن‌، تصریح کرد: علی‌رغم تمام مشکلات موجود در جامعه از جمله اقتصادی، مردم با تمام توان وارد میدان شدند و از نظام مقدس جمهوری اسلامی حمایت کردند، به گونه‌ای که نسبت به سال گذشته شاهد رشد جمعیت بودیم.

امام جمعه فین، ضمن تاکید بر بعد مادی شهروندان، تشریح کرد: اینکه بگوییم انقلاب اسلامی تنها ناشی از چالش‌های اقتصادی آن دوران بود، با وجود خلق چنین صحنه‌هایی توسط مردم، امکان‌پذیر نیست. این اتفاقات نشان می‌دهد که مردم اهداف و دغدغه‌های بسیار والا و ارزشمندی دارند.

حجت‌الاسلام معنوی، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب (حفظه الله)، استمرار انقلاب را یکی از عوامل دلگرمی مردم دانست و اظهار کرد: اگر صرفاً به تغییر حاکمیت بسنده کنیم قطعاً به اهداف اصلی انقلاب نخواهیم رسید.

امام جمعه فین، با ذکر این نکته که انقلاب ۵۷، آغاز حرکتی تحول آفرین در تمام ابعاد حکومت‌داری بود، خاطرنشان کرد: دشمن به جنگ ترکیبی روی آورده است، به صورتی که از یک طرف جنگ اقتصادی ار آغاز کرده و از یک طرف جنگ شناختی و رسانه‌ای را پیگیری می‌کند که این امر باعث شده است فعالیت هوشمندانه را در دستور کار خود قرار دهیم.

حجت‌الاسلام معنوی، با اشاره به این نکته که جهاد تبیین، به یک بخش و نهاد خلاصه نمی‌شود، تصریح کرد: تمام نهادها و ارگان‌ها باید تفکر کنند که در حوزه وظایف خود، چگونه می‌تواند در جهاد تبیین نقش داشته باشند.

انتهای پیام / ‏‬

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha