یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
لماذا ليالي القَدرِ ثلاث؟

حوزه/ عضو شورای حوزویِ شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: شب قدر، بهترین و ناب ترین فرصت برای تقرب الی الله است.

دکتر معصومه ظهیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: پروردگار عالم در آیه ۱۸۶ سوره مبارکه بقره می فرماید"و اذا سالک عبادی عنی فانی قریب اجیب دعوه الداع اذا دعان فلیستجیبوا لی و لیؤمنوا بی لعلهم یرشدون"؛ در واقع خدای متعال در این آیه راه صدا کردن و ارتباط با خودش را برای ما مشخص می سازد.

وی افزود: اولین نکته این است که خدا به ما می‌گوید من خیلی به شما نزدیکم و هیچ مانعی برای ارتباط با من وجود ندارد همین که شما من را بخوانید و صدا بکنید شما را استجابت می‌کنم. استجابت بدون هیچ‌گونه واسطه‌ای اما این‌که شما باید این مسیر را طی کنید نیاز به یک مقدماتی دارد، در این جا دعابه معنای خواندن و همرنگ شدن با کل هستی است.

استاد حوزه و دانشگاه همچنین با تأکید بر این که شب قدر، شب امیدواری به رحمت الهی و شب غفران و بخشش گناهان آدمی است، گفت: "قدر" در لغت هر چند که به معنای اندازه و اندازه گیری است، اما در معنای اصطلاحی قدر عبارت است از ویژگی هستی و وجود هر چیز و چگونگی خلق آن، ضمن آن که بر اساس حکمت جهان خلقت، هر چیزی اندازه خاصی دارد و هیچ چیز بی حساب و کتاب در این عالم به وجود نیامده است.

وی خاطرنشان کرد: در شب قدر که هم شب نزول قرآن و هم شب تقدیر همه ی مومنین و بلکه انسان های عالم است، پرونده اعمال همه ما و امضای تقدیر یک ساله مان، خدمت صاحب حقیقی این شب یعنی حضرت ولی عصر(عج) آورده می شود و از این حیث همه لحظات و ساعات شب قدر، ساعات و لحظاتی بسیار مهم و تاثیرگذار در روحیه و آینده انسان ها و نیز ارتقای سطح معنویت و معرفت آن هاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha