سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ |۲۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 28, 2024
شعیب صالحی

امام جمعه بندر خمیر گفت: نمایندگان مجلس اراده کافی برای حضور در بین مردم و شنیدن مطالبات آنان را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام شعیب صالحی امام جمعه شهرستان بندر خمیر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مسجد جامع فاطمه زهرا(س) برگزار شد، اظهار داشت: در خطبه ١٩٣ نهج البلاغه حضرت امیرالمؤمنین(ع) در شرح اوصاف متقین و پرهیزکاران در نهایت بلاغت و غنای سخن بیاناتی دارند که عبارت به عبارت آن خطبه را اگر به جان درک کنیم، تمام آن چه از ضرورت و الزامات بندگی و رسیدن به کمال معرفتی است را ذکر نموده است.

وی افزود: حضرت زینب(س) بانوی آزاده عالم است که امثال شهیده "فاطمه نیک" که ام الشهداء استان لقب دارد، در پیروی و تأسی از این مسیر مقدسه خود را در راه اسلام فدا می‌کنند.

خطیب جمعه خمیر گفت: برخی گمان می‌کنند تعریف آزادی زن، برهنگی و بردگی است، بلکه وقتی به سیره حضرت زینب(س) رجوع می‌کنیم، اوج آزادگی را در دفاع از معارف الهی، عاشورا و ایستادگی در مقابل طواغیت زمان خواهیم دید.

حجت الاسلام صالحی ادامه داد: کسانی که علاقه دارند مفهوم واقعی آزادی را بدانند، باید به سیره عملی عقیله بنی هاشم مراجعه کنند.

وی در بخش دیگر، بسیج را پدیده منحصر بفرد و یک تشکل و تجمیع نیروهای ایمانی از متن و بطن جامعه برای تحقق ارزش‌های الهی و استقرار اراده رب العالمین در جامعه دانست و گفت: بسیج اکسیر اعظم حاکمیت نظام اسلامی در مواجهه با دشمن و الگوی موفق برای مشارکت عمومی در حوادث مختلف انقلاب است.

حجت الاسلام صالحی یادآور شد: پرستاران در واقع سنگ صبور جامعه‌اند که متواضعانه و مخلصانه در خدمت مردم هستند و بازوی مستحکم انقلاب در حراست از سلامت جامعه می‌باشند.

وی با اشاره به روز مجلس، یادآور شد: از برکات انقلاب اسلامی این است که رژیم ننگین سلطنت استبدادی را به حکومت مردمی و مردم سالاری دینی تبدیل کرد.

وی افزود: حقیقتا مجلس شورای اسلامی عصاره اراده ملت قهرمان ایران اسلامی است و انتظار می‌رود مجلسیان در راه تحقق مطالبات مردم اراده کافی را داشته و سعی کنند وعده‌هایی از جمله وعده‌ای که به جامعه ورزشی شهرستان داده‌اند، محقق شود.

وی با بیان اینکه با عنایت به حضور مسئولان کشوری و استانی در بازدید چندین باره و البته بی نتیجه از مجتمع بندری، آنچه حق طبیعی مردم است تحرک و تلاش واقعی مسئولان در مسیر شکل گیری این آرزوی دیرینه مردم شهرستان خمیر باشد، یادآور شد: این رفت و آمدی که فقط هزینه را بر دوش دولت و مردم ایجاد می‌کند، شرعا و قانونا تضییع حقوق مردم ولایتمدار منطقه می‌دانیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha