چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ |۲۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 5, 2024
حجت‌الاسلام نصوری

حوزه / معاون فرهنگ آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) گفت: از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ از سه دانشگاه دنیا ۲۸ پایان‌نامه ضد مهدویت نوشته شده و متأسفانه ما یک پایان‌نامه در زمینه مهدویت نداریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محمدرضا نصوری صبح امروز در سومین جلسه شورای سیاست‌گذاری بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: تمدن‌سازی دستور مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب است تا فرهنگ ابتذال را به فرهنگ انتظار تبدیل کنیم، ولایت محوری در جامعه ترویج یابد و اثرات فعالیت‌ها در زندگی مردم ظهور و بروز داشته باشد.

معاون فرهنگی آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) افزود: سال ۷۹ بنیاد مهدویت با ۲ سفارش مهم مقام معظم رهبری شامل مردمی بودن و عمق بخشیدن شکل گرفت و از همان ابتدا تصمیم بر متصل نبودن به دستگاه‌ها به صورت جدی مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: اقدامات خوبی در عرصه‌های مختلف انجام شده و بعد از چند سال تصمیم بر ایجاد شعب استانی زیر نظر نمایندگان ولی فقیه گرفته شد تا مسئولان استانی به عنوان شورای سیاست‌گذاری پای کار بیایند.

حجت الاسلام نصوری اظهار کرد: آمادگی کامل برای کادرسازی و تربیت نیرو در سطح ۳ مهدویت را در استان‌ها به شرط مناسب بودن بسترها داریم.

وی ادامه داد: ۲ سالی است که کتاب «یاران آفتاب» در پیش‌دبستانی‌ها تدریس می‌شود و تفاهم‌نامه‌هایی نیز با دانشگاه‌ها در راستای کادرسازی بسته شده است، حتی آمادگی داریم اساتید خبره را برای آموزش به استان‌ها اعزام کنیم.

معاون فرهنگی آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با بیان اینکه تولیدات خوبی در عرصه رسانه تولید شده که می‌توانیم در اختیار جوانان قرار دهیم، گفت: از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ از سه دانشگاه دنیا ۲۸ پایان‌نامه ضد مهدویت نوشته شده و متاسفانه ما یک پایان‌نامه در زمینه مهدویت نداریم.

وی افزود: برای پیشگیری از بسیاری از مسائل باید مهدویت را در جامعه ترویج دهیم و در شناخت ولی‌ّخدا تکلیف داریم، پس باید همه برنامه‌ها پیوست مهدویت داشته باشند که محتوا و نیروی انسانی این برنامه‌ها را تأمین می‌کنیم.

حجت الاسلام نصوری در پایان با بیان اینکه تا کنون ۳۶۱ عنوان در قالب ۵۱۰ جلد کتاب از مهدکودک تا مقاطع بالا تدوین شده است، گفت: اگر بتوانیم در این استان کتابخانه تخصصی مهدویت تأسیس کنیم فضای مطلوبی برای استفاده از یک هزار و ۸۰۰ موضوع زمین مانده در عرصه مهدویت که خاص طلاب و دانشجویان تدوین شده است، فراهم می‌شود.

در نهادینه کردن باور مهدویت در جامعه کوتاهی کرده‌ایم

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: در امر مهدویت و نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه کوتاهی شده و این در حالی است که جامعه نسبت به مهدویت آمادگی کامل دارد و این امر در برنامه‌های تخصصی مهدویت بخصوص در ماه شعبان قابل مشاهده است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: در جلسات مختلف در مورد مهدویت صحبت شده و تشنگی مردم برای شنیدن این مباحث مشهود است.

وی ادامه داد: باید از مرحله شعار دادن عبور کرد و اکنون دیگر زمان عمل است، تذکرات لازم داده شده اما ادامه این مسیر طرح و برنامه جامع و در نهایت عملیاتی شدن طرح‌ها را لازم دارد.

امام جمعه شهرکرد بیان داشت: ولایت فقیه، نعمتی است که از آن بهره‌مند هستیم، اما داشتن چنین نعمتی و پاسخگو نبودن به شبهات جفا است که تا کنون رخ داده زیرا که اگر درست عمل شده بود، وضعیت فرزندان اینگونه نبود و این همه شبهه در میانشان رواج پیدا نمی‌کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در پایان خاطرنشان کرد: زمانی برای تبیین به مدارس سر می‌زدیم که خلأ نداشتن اطلاعات در زمینه مهدویت میان دانش‌آموزان کاملا پیدا بود و امر ولایت فقیه را مسئله حکومتی می‌دانند و چیزی از زمان غیبت و رهبری جامعه نمی‌دانند که این نشانه کم کاری ما است.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha