دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
آیت الله محفوظی

حوزه/اساتید حوزه علمیه قم در بیانیه ای اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو را به ساحت مرجعیت و منیع رهبری محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله عباس محفوظی از اساتید حوزه علمیه قم در بیانیه ای اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو را به ساحت مرجعیت و منیع رهبری محکوم کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم
وَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ غَافِلاً عَمَّا یَعْمَلُ الظَّالِمُونَ إِنَّمَا یُؤَخِّرُهُمْ لِیَوْمٍ تَشْخَصُ فِیهِ الْأَبْصَارُ

از ابتدای پیام توحید و عدالت و برادری حضرت خاتم النبین صلوات الله علیه یکی از بزرگترین حربه های ائمه ی کفار جور و جهل تبلیغ علیه تعالیم نورانی اسلام عزیز و تحریف آن بود. شعراء و ادیبان عرب را بر آن می داشتند به مزد که بر سر هر کوی و برزن با طعن و کنایه و وهن از نبی مکرم اسلام سخن برانند و به تخفیف شأن و منزلت آن پیام آور اخلاق و مهربانی و انصاف بپردازند. آن راه همچنان مستمر است تا این زمان در حق پیروان پاک و صدیقین این طریق.

اگر دشمنان با رأیت فردیت و منفعت و مادیت و با امواج تحریف و اغوای اذهان و معکوس نمایاندن حق و باطل به جنگ با مسیر با برکت جمعیت و محبت و انسانیت برخاسته از اسلام نپردازند جای بسی شبهه است.

مسئله دشمنی با یک فرد نیست، مسئله دشمنی با رهبری حکیم و متقی نیست، مسئله دشمنی با راه است، همان راهی که منتهی به استقلال و آزادگی و خلاصی از یوغ ائمه ی کفر و نفاق است. آنها از قدمهای میلیونی مومنان در اربعین ها در هراسند و هر قدم را تیری می انگارند بجانب خود. آنها از نه گفتن ملتهای آزاده به عادی سازی و روابط با استمرار خیبریان عنود در هراسند. آنها به قوام پایگاه‌های خود در قلعه خیبر و به دست همان عمال جهل و ظلم دیرین مشغولند و غافل از وعده الهی، همانا در این زمان ادراک درست از موقعیت و دقت و احتیاط در گفتار و توجه به مبانی نورانی قرآن و مکتب اهل بیت علیهم السلام ناجی امت اسلامی است. و این وهن اخیر یادآور همان اهانت به امام عظیم الشأن (ره) در سال ۵۶ است.

و در پاسخ تنها به این دو بیت اکتفا می شود:
کی شود دریا به پوز سگ نجس هر کسی بر طینت خود رو کند
کی شود خورشید از پف منتمس مه فشاند نور و سگ عوعو کند
والسلام علی من التبع الهدی

نوزدهم دی ماه ۱۴۰۱
قم المقدسه
عباس محفوظی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha