شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ |۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 15, 2024
کد خبر: 1080643
۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
العتبة العلوية المقدسة

حوزه/ دیار دارالعباده یزد همزمان با شب و روز شهادت مولای متقیان علی بن ابیطالب(ع) به سوگ نشست و عزاداران همزمان با احیای شب شهادت امام علی(ع)به عزاداری پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، دومین شب از لیالی قدر با سیاه پوش کردن حسینیه‌ها، مساجد، تکایا و معابر و خیابان‌های یزد و برافراشته شدن پرچم‌های عزای شهادت امام علی(ع) در سراسر استان یزد برگزار شد و مردم این دیار به سوگ نشستند.

شب گذشته، بیش از ۵۰ امام زاده و بقاع متبرکه استان، بیش از هزار مسجد و حسینیه در سراسر استان یزد در تمام مناطق شهری و روستایی با مشارکت هیئت‌های مذهبی، مراسم دومین شب احیا را همراه با سخنرانی‌های تبیینی، نوحه خوانی، سینه زنی و سوگواری و مراسم قرآن به سر گرفتن برگزار کردند و برای همه بیماران و مظلومان عالم و رهایی مسلمانان کشورهای مختلف از جمله مردم فلسطین که در چنگال استکبار جهانی اسیر شده‌اند دعا کردند و تعجیل در ظهور ولی عصر(عج) را از خداوند در خواست نمودند.

برخی مشاغل از جمله پرستاران و پزشکان حاضر در بیمارستان‌ها و همراهان بیماران در کنار فعالیت خود برای درمان و حفظ جان بیماران، با قرآن به سرگرفتن و راز و نیاز با پروردگار برای سلامتی بیماران دعا کردند.

مردم این دیار به مناسبت این شب‌ها، در طرح اکرام ایتام، آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مشارکت بیشتری نسبت به روزهای دیگر سال داشتند و سفره‌های افطاری ساده برای نیازمندان در سراسر استان یزد گسترده شد و توزیع غذای گرم و توزیع بسته‌های معیشتی توسط بسیجیان جهادگر، خادمیاران رضوی و برخی مدارس علمیه خواهران و برادران استان، برای نیازمندان انجام شد.

مبلغین و مبلغات یزد هم همچون سال‌های گذشته با حضور در مجالس سوگواری و احیای شب ۲۱ رمضان، سیره زندگانی علی بن ابیطالب(ع) را بیان کردند و مراسم احیا را تا پاسی از شب همراه با اقشار مردم و مراسم قرآن به سر گرفتن اجرا کردند.

امروز نیز همزمان با شهادت مولای متقیان امام علی(ع) با تعطیلی بازار و اصناف، تنور نانوایی‌های سراسر استان همچون سال‌های گذشته خاموش است و در بسیاری از امامزادگان، مساجد و حسینیه ها همزمان با برپایی نماز ظهر و عصر مردم سوگوار به عزاداری می‌پردازند و امشب نیز شام غریبان امام مظلومان در جای جای این دیار پس از نماز مغرب و عشاء در شامگاه ۲۱ رمضان برگزار خواهد شد و خیران از سوگواران با غذای نذری و افطاری ساده پذیرایی می‌کنند.

خبرنگاران، اهالی رسانه و فعالان فضای مجازی استان نیز با حضور در محافل و مجالس شب قدر و سوگواری شب شهادت مولای متقیان علی(ع) گوشه‌ای از تصاویر و فیلم‌هایی از این مراسم را به تصویر کشیدند.

تصاویر و فیلم‌های در ادامه این گزارش گوشه‌ای از مراسم‌های شب گذشته است:

شب قدر در روستای طزرجان تفت:

شب قدر در روستای زردین:

شب قدر در روستای سخوید:

شب قدر در مهریز:

شب قدر در شهر شاهدیه:

شب قدر در روستای ده بالای تفت:

شب قدر در بافق:

استان یزد در سوگ مولای متقیان +عکس و فیلم

استان یزد در سوگ مولای متقیان +عکس و فیلم

استان یزد در سوگ مولای متقیان +عکس و فیلم

استان یزد در سوگ مولای متقیان +عکس و فیلم

استان یزد در سوگ مولای متقیان +عکس و فیلم

استان یزد در سوگ مولای متقیان +عکس و فیلم

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha