جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ |۳۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 7, 2024
آیت الله سیداحمد خاتمی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به سوریه گفت: نفسِ سفر رئیس‌جمهور به دمشق، تأیید و تقویت محور مقاومت است، به ویژه آن که سوریه در خط مقدم مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی قرار دارد

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، آیت‌الله سید احمد خاتمی، خطیب نماز جمعه این هفته تهران، در آغاز خطبه‌ها ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، گفت: خداوند به وعده‌هایی که به بندگان خود می‌دهد وفا می‌کند؛ آنانی که به وعده‌های خود عمل نمی‌کنند یا ناتوانند یا جاهل‌اند و یا نیازمند، که تمامی این‌ها از ذات مقدس الهی به دور است.

وی افزود: باید در تمامی عرصه‌های زندگی محور عملکرد ما دفاع از دین خدا باشد، چراکه به فرموده قرآن اگر مدافعان دین نباشند دشمنان حتی نمی‌گذارند نام خداوند بماند و هر جا که نامی از خدا باشند، با آن مقابله می‌کنند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران یادآور شد: یادمان نرفته است که آمریکا می‌خواست کشورهای همسایه‌مان را علیه ما متحد کند، اما دیدیم که ورق ۱۸۰ درجه برگشت و همسایگان برای برقراری روابط با ما مسابقه دارند؛ این همان نصرت الهی است.

آیت‌الله خاتمی تأکید کرد: آرامش در دل مؤمنان، خنثی‌سازی فتنه‌ها، ترساندن دشمنان و تنها نگذاشتن ولی‌امر مسلمین و حجت شرعی از جمله یاری خداوند است.

وی در ابتدای خطبه دوم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و تسلیت سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به شهادت آیت‌الله سلیمانی اشاره کرد و گفت: موضوع اول در این خطبه درباره شهید آیت‌الله سلیمانی است؛ همه این صحنه را دیدیم که جنایتکار ظالم چگونه کسی که چهار دهه عمر خود را در سنگر امامت جمعه و خدمت به مردم سپری کرده بود را به شهادت رساند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور با اشاره به حجم گسترده پیام‌های تجلیل در خصوص شهید سلیمانی گفت: شاهد بودیم که مردم بابلسر، مازندران، قم و بسیاری نقاط دیگر چه تجلیلی در فضای مجازی و عرصه‌های دیگر به عمل آوردند. اینها نشان می‌دهد روحانیت محبوب است و در قلب مردم جای دارد. این مواضع نشان دهنده این است که روحانیت به پاس خدمتش به مردم علیرغم تمام تخریب‌ها در دل‌های آنها حضور دارد.

آیت‌الله خاتمی اظهار کرد: روحانیت در سه عرصه خدمات شایان عرضه کرده است؛ در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی؛ شیاطین نهاد روحانیت را تخریب می‌کنند و می‌بینیم که چگونه در فضای مجازی و حقیقی این کار را انجام می دهند، دلیل این تخریب‌ها آن است که روحانیت خار در چشم و استخوان در گلوی استکبار بوده و خواهد بود.

به گفته امام جمعه موقت تهران، این تخریب‌ها یک هدف عمده را دنبال می‌کند و آن هدف این است که روحانیت از موضع حق خود عقب‌نشینی کند که البته این آرزو را به گور خواهند برد.

وی با اشاره به شهادت مظلومانه «حمیدرضا الداغی» افزود: موضوع دوم درباره شهید غیرت است؛ شهید عزیزی که در سبزوار در برابر کسانی که می‌خواستند ناموس مردم را به غارت ببرند، ایستاد. این غیرت ستودنی است. این غیرت در هر که باشد خدا او را دوست دارد. بنا بر روایات خداوند بندگان غیر خود را دوست دارد. این جوان نیز غیرت خود را نشان داد و روح غیرت را بار دیگر در جامعه دمید.

آیت الله خاتمی ادامه داد: بیش از صد هزار نفر در تشییع این شهید شرکت کرده‌اند و چنین رویدادی در تاریخ سبزوار بی سابقه است. نکته ستودنی دیگر این است که کاروان‌های بسیاری از سایر شهرها به پاس تجلیل از این غیرتمند دینی بر سر مزارش رفتند. این مسائل گویای آن است که ایران اسلامی غیرت را ارج می‌نهد و غیرتمندان را بزرگ می‌شمارد.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: موضوع سوم درباره شهید امنیت در سراوان است. شهید علیرضا شهرکی و همسرش شهیده نرجس صیاد که جنایتکاران ضد مردمی این دو عزیز را به شهادت رساندند. شهید شهرکی از خدمتگزاران مردم و پلیس سراوان بود. این افتخاری برای نیروهای مسلح به ویژه نیروی انتظامی بود که این چنین فداکارانه خدمت می‌کنند.

وی عنوان کرد: موضوع چهارم واکنش رئیس قوه قضائیه است؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای درباره پیگیری به سزای اعمال ننگین رساندن جانیان در حوادث اخیر بیانیه جان‌داری مطرح کردند، اما از زبان مردم مطالبه‌ای بیان می‌کنم که مردم درباره این موضوع در تشییع پیکر شهید الداغی نیز شعار دادند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: به رئیس قوه قضائیه می‌گویم، همان گونه که در زمانه عفو و رحمت و رأفت اسلامی با تدبیر شما و البته با تایید مقام معظم رهبری ۹۰ هزار نفر آزاد شدند، امروز از قوه قضائیه انتظار این است که در عرصه مقابله با این جانیان قاطعیت لازم را طبق موازین اسلامی نشان دهد تا دیگر کس جرأت چنین جنایاتی را نداشته باشند و ببینند تیغ این نظام قاطعانه جنایتکاران آدم کش را هدف قرار داده است.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: همان گونه که پیش از این نیز اشاره شده، برخی پرونده‌ها باید خارج از نوبت و به سرعت بررسی شود تا اثربخش باشد. اگر جانیان و آدم‌کش ها احساس ناامنی کنند دست به این جنایات نمی‌زنند. مردم در این شرایط انتظار قاطعیت انقلابی دارند.

وی در ادامه با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور کشورمان به سوریه گفت: نفس سفر حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی به سوریه تأیید دیگری بر جبهه استوار مقاومت و تقویت این جبهه بود؛ به ویژه آن که سوریه در خط مقدم مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی قرار دارد.

آیت الله خاتمی افزود: تجلیل فوق العاده مردم سوریه از رئیس جمهور، در حقیقت تجلیل از ملت و تکریم ملت ایران بود و پیوند عمیق و ناگسستنی میان دو ملت را نشان داد؛ این تجلیل به بیانی تشکر مردم سوریه از حمایت‌های مردم ایران در دوره غربت و مظلومیت آنها بود.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: تعمیق و گسترش روابط ایران و سوریه در تمام ابعاد نشان داد که سیاست مقاومت مقام معظم رهبری جواب داده و به بار نشسته است. روزگاری که همه در مقابل سوریه قرار گرفتند ایران اسلامی تنها کشوری بود که محکم و مقاوم در دفاع از مردم مظلوم سوریه ایستاد و این سیاست درستی از سوی رهبر معظم انقلاب بود.

آیت الله خاتمی در پایان ضمن تجلیل از پرسنل هلال احمر، گفت: این عزیزان کانون خدمت هستند؛ هر جای کشور که بحرانی ایجاد شود این خوبان به خط مقدم می‌شتابند. رؤسای جمهور ترکیه و سوریه از هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تشکر کرده‌اند، اما در مقام بالاتر خداوند از این خادمان مردم تشکر می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • خ IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    0 0
    مردم از قوه قضائیه انتظار عدالت دارند حضرت علی ع خلیفه مسلمین برای زرهی به قاضی رفت
    • وسعت IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      0 0
      آری اما عدالت منحصر در دیدگاه تنگ بعضی ها نیست. تشویق پاسدار حیا و حجاب و تنبیه بی مبالات به آن هم عدالت است.