چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
قرآن

حوزه / حجت‌الاسلام آسوده با اشاره به آخرین‌مهلت ثبت‌نام چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، گفت: آخرین‌مهلت شرکت در این دوره از مسابقات ۱۵ خرداد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، امروز در نشستی با مسئولان و متولیان قرآنی استان، با اشاره به ثبت‌نام چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم، اظهار داشت: این مسابقات از ۱۶ اردیبهشت‌ماه آغاز و تا ۱۵ خردادماه سال جاری ادامه دارد.

وی افزود: از ۱۶ اردیبهشت تاکنون ۳۷۱ شرکت‌کننده در بخش‌های گوناگون این مسابقه ثبت‌نام کرده‌اند و با توجه به این استقبال انتظار می‌رود تا پایان مهلت مقرر تعداد بیشتری در این مسابقات ثبت‌نام کنند.

حجت‌الاسلام آسوده اضافه کرد: از تعداد۳۷۱ شرکت‌کننده در بخش‌های گوناگون چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ۲۰۰ نفر خانم و ۱۴۹ نفر آقا هستند.

وی ادامه داد: از ۳۷۱ شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات ۱۳۳ نفر از شهرستان بجنورد، ۶۸ نفر شهرستان شیروان، ۵۶ نفر اسفراین، ۴۷ نفر از شهرستان گرمه و جاجرم، ۲۸ نفر از آشخانه و ۱۷ نفر هم از فاروج هستند.

حجت‌الاسلام آسوده بابیان اینکه چهل و ششمین دوره از مسابقات قرآن کریم با محوریت بقاع متبرکه و امام زادگان واجب‌التعظیم برگزار می‌شود، تصریح کرد: این دوره از مسابقات ویژه خواهران و برادران بالای ۱۸ سال است.

وی خاطرنشان کرد: چهل و ششمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم در چهار بخش شامل بخش آوایی انفرادی، بخش گروهی، بخش معارفی عمومی و بخش معارفی تخصصی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام آسوده افزود: حفظ (کل، ۲۰ جز، ۱۰ جز و ۵ جز قرآن کریم)، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، دعاخوانی و اذان در بخش انفرادی و مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم در بخش گروهی از موارد این مسابقه است.

وی ادامه داد: از دیگر موارد این مسابقه در بخش معارفی عمومی ترجمه سوره‌های یاسین و الرحمن و در بخش معارفی تخصصی معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه و معارف صحیفه سجادیه است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در انتها با اشاره به طریقه ثبت‌نام در این دوره از مسابقات، گفت: متقاضیان و علاقه‌مندان به شرکت در این دوره از مسابقات می‌توانند با مراجعه به سایت www.quraniran.ir ثبت‌نام خود را انجام دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha