یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
تبریز

حوزه/ استاد حوزه علمیه تبریز، نگاه تشکیلاتی را از خصوصیات بارز مدیران مسجدی و جهادی دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری عضو شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌شرقی روز پنج شنبه در دوره آموزشی مدیریت فرهنگی و کار تشکیلاتی در مساجد که به همت ستاد فهما استان در سالن اجتماعات شهرداری تبریز برگزار شد، اظهار داشت: نگاه تشکیلاتی از خصوصیات بارز مدیران مسجدی و جهادی است.

وی خاطرنشان کرد: یک مدیر جهادی و مسجدی با نگاه تشکیلاتی باید قدرت حل بحران داشته و در میدان عمل باشد، جاذبه چنین مدیرانی به عنوان افسران جنگ نرم شجاعت در مواجهه با مشکلات و آتش به اختیار در حل مسائل است.

حجت الاسلام نظری، امیدواری و امیدآفرینی را از دیگر ویژگی‌های مدیران جهادی دانست و گفت: در برهه کنونی که دشمنان با تمام قدرت به دنبال نابودی و اضمحلال فرهنگ و سنت‌ اسلامی و انقلابی ملت ایران هستند؛ مدیران جهادی و نیروهای مسجدی باید پای ثابت دفاع از نظام بوده و نباید دنبال نام و نشان و مقام و منزلت باشند.

وی اعتمادسازی را از دیگر خصوصیات مدیران جهاد ی دانست و افزود: یک مدیر جهادی و مسجدی باید بتواند در سایه اعتمادسازی همه جانبه قادر به تشکیل و مدیریت تیم‌های تخصصی بوده و با جریان‌سازی فرهنگی از دل این تیم ها بتواند خطرات فرهنگی را در نطفه خفه کند.

استاد حوزه علمیه تبریز با تاکید بر لزوم دیده‌بانی مساجد در مسائل فرهنگی و سیاسی خاطرنشان کرد: رصد مسائل و خطرات فرهنگی باید در زمان مناسب خود صورت گیرد و برای این منظور مدیران جهادی باید آگاه به علم روز بوده و قدرت تشخیص و تبیین مسائل برخوردار باشند.

وی در ادامه با اشاره به موضوع هوش مصنوعی به عنوان یکی از ابزارهای روز جامعه و خطرات ناشی از آن در حوزه فرهنگ و اعتقادات حاکم بر جامعه، افزود: مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان بخشی از مدیران جهادی جامعه باید بتوانند با اشراف کامل بر این موضوع آسیب های آن را به موقع رصد و برای مخاطبین خود و عموم جامعه تشریح کنند.

حجت الاسلام نظری با اشاره به کارکردهای مختلف مساجد، تمرکز بر آموزش مستمر را از ضروریات مهم برشمرد و اظهار کرد: تبیین و تشریح موضوع ولایت و معرفی همه جانبه موضوع ولایت و رهبری جامعه اسلامی یکی از مهمترین مسائلی است که در موضوع آموزش می تواند در دهه امامت و ولایت اتفاق بیفتد.

وی تمرکز بر موضوع حیا را یکی از اصول مهم در بحث تبیین، تشریح و فرهنگ سازی موثر در موضوع حجاب و عفاف دانست و گفت: متاسفانه فضای مجازی و برخی محتواهای سخیف آن به شدت فرهنگ حیا و عفت را تحت تاثیر منفی قرار داده و حساس سازی اذهان عمومی نسبت به این قضیه می‌تواند یکی از بهترین نقش های مساجد در موضوع حجاب و عفاف باشد.

گفتنی است، دوره آموزشی مدیریت فرهنگی وکار تشکیلاتی به همت ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان عصر دیروز با حضور و استقبال حداکثری مدیران و فعالان کانون‌های فرهنگی هنری استان در سالن اجتماعات شهرداری تبریز برگزار شد.

نگاه تشکیلاتی از ویژگی های اصلی مدیران مسجدی است

نگاه تشکیلاتی از ویژگی های اصلی مدیران مسجدی است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha