چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با بیان اینکه مسئولی که دم از غدیر می‌زند، باید حرکتش بر محور عدالت باشد، گفت: توسعه و پیشرفت متوازن یعنی بخشی به عنوان بالا شهر و بخشی به عنوان پایین شهر و یا منطقه‌ای به نام محروم نداشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در همایش «صالح آباد در مسیر اعتلای فرهنگ و پیشرفت»، با بیان اینکه در رأس همه عدالت‌ها، عدالت اجتماعی است، اظهار داشت: عدالت اجتماعی یعنی حاکمیت و مسئولان به نحوی عمل کنند تا آن‌چیزی که حق مردم است به آن برسند.

وی افزود: حضرت امیر(ع) می‌فرمودند در جامعه افراد و شهروندان حقوقی دارند که حاکمیت باید حقوق آن‌ها را تامین کند و امروز باید در این مسیر حرکت کنیم.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه مسئولی که دم از غدیر می‌زند باید حرکتش بر محور عدالت باشد، یادآور شد: توسعه و پیشرفت متوازن یعنی بخشی به عنوان بالا شهر و بخشی به عنوان پایین شهر و یا منطقه‌ای به نام محروم نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه فلسفه اصلی غدیر، عدالت و رفع عقب افتادگی‌هاست، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب نیز در بیانیه گام دوم انقلاب بر این اصل و رفع عقب افتادگی‌ها تأکید داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه پیشرفت‌ها و توسعه بسیاری را در جامعه شاهد بوده‌ایم، گفت: علیرغم همه پیشرفت‌ها متاسفانه آن طور که باید این پیشرفت‌ها عدالت محور نبوده است.

وی تصریح کرد: بعضی از مجموعه‌ها پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند، اما این پیشرفت‌ها در جامعه باید در یک روستای دور افتاده نیز خودش را نشان دهد و اهالی آنجا این توسعه را احساس کند.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی، ادامه داد: اگر هر چه از مرکز دور شویم، بازهم توجه به مسائل و پیشرفت‌ها در مناطق مختلف وجود داشته باشد، این یعنی به عدالت‌ نزدیک‌تر خواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه در این جلسات باید مشکلات و مسایل مختلف مطرح و بررسی شود، اظهار کرد: نتیجه اصلی این جلسات باید آن باشد که در مسیر توسعه بیشتری قرار بگیریم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه لازم است تا در این جلسات از مسئولان استانی دعوت شود، گفت: این منطقه ظرفیت رشد اقتصادی خوبی دارد و لازم است مطالبات به حقی که وجود دارد مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha