شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 8, 2024
موسسه امام خمینی

حوزه/ مدیر مرکز آموزش عالی حوزوی امام خمینی(ره) فارس گفت: سلسله درس گفتارهای عاشورا با حضور عاشورا پژوهان برجسته کشوری برگزار می شود.

حجت الاسلام مجتبی خوشرنگ در گفت و گو با خبرنگار حوزه در شیراز، با اشاره به برگزاری سلسله درس گفتارهای عاشورا در شیراز اظهار کرد: این سلسله مباحث با حضور عاشورا پژوهان برجسته کشوری به صورت مجازی برگزار می شود.

وی در ادامه، سر اعتبار شناسی مقاتل از ابتدا تاکنون، ویژگی های اصحاب شهید امام حسین(ع)، تحلیلی از شعر شیعی، ولایی و عاشورایی، عاشورا پیامد تغییر ارزش ها، زمینه های سیاسی قیام عاشورا، بررسی مقتل علامه سید مرتضی عسکری، آموزه های امید و امیدواری در قیام عاشورا، بررسی تحول سبک های عزاداری در قرن اخیر، عقلانیت حسینی، بررسی حوادث شب عاشورا، نسبت ما با امام حسین(ع)، وقایع زمان حضور امام حسین(ع) در مکه، بررسی زیارت های پیاده در جهان معاصر، بررسی زندگی حضرت زینب(س)، تغییرات مناسک عزاداری محرم، مهندسی فرهنگی با الگوسازی از پارادایم های حسینی، تحلیلی بر آمار و محتوای نامه های کوفیان، نقدی بر رساله زینب(س) در میان شجاعت و عواطف زنانی و زمینه های تاریخی عاشورا در گزارشات غدیری و ... را از عناوین سلسله درس گفتارهای عاشورا اعلام کرد.

مدیر مرکز آموزش عالی حوزوی امام خمینی(ره) فارس اعلام کرد: به افرادی که در این دوره شرکت کنند پس از پایان دوره و قبولی در آزمون گواهی پایان دوره اعطا خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha