دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
خدری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: بین طلاب و روحانیون بخش عظیمی از جمعیت فعال اجتماعی کشور را تشکیل می دهند که می توانند به فرهنگ سازی اهدای خون کمک کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر امروز در دیدار مشاور مدیرکل انتقال خون استان و برخی از کارکنان این دستگاه اظهار داشت: مسئولیت پذیری انسان ها در اهدای خون و فرآورده های خونی همواره توانسته است جان هزاران انسان را حیات دوباره بخشیده و امید و کیفیت زندگی بسیاری از بیماران را در کشور ارتقا بخشد.

وی افزود: طلاب و روحانیون بخش عظیمی از جمعیت فعال اجتماعی کشور را تشکیل می دهند که می توانند برای تأمین نیازهای کشور به فرآورده های خونی سالم تلاش کنند، به ویژه این که به لحاظ موقعیت و جایگاه اجتماعی خود همواره علاقه مند به فعالیت های جامعه محور و حرکت های اجتماعی بوده و دارای فرصت های بالقوه فراوانی جهت مشارکت در مداخلات مبتنی بر جامعه می باشند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: جلب مشارکت طلاب و روحانیون در برنامه های ارتقای دانش و آگاهی بخشی به عموم جامعه در خصوص واقعیت های موجود در رابطه با ضرورت اهدای مستمر انتقال خون در ایران و جهان به ویژه در راستای ارتقای فرهنگ اهدای خون و فرآورده های خونی می تواند فرصت مناسبی برای جلب مشارکت های مردمی و جذب نیروهای آنان شده و فضای مناسبی برای این منظور ایجاد کند.

حجت الاسلام خدری با اشاره به موضوع همکاری و تفاهم نامه بین حوزه های علمیه و سازمان انتقال خون اظهار داشت: این همکاری جهت استفاده از ظرفیت این دو نهاد با هدف بهره مندی از قابلیت های طلاب در توسعه امور فرهنگی – اجتماعی و تامین بخشی از خون مورد نیاز جامعه می تواند بسیار موثر باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha