سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ |۲ محرم ۱۴۴۶ | Jul 9, 2024
امام جمعه برازجان

حوزه/ امام جمعه برازجان گفت: مسئولان پیگیر حل مشکل منازل مسکونی فاقد سند برازجان باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر برازجان با تقدیر از مسئولان جهت پیگیری سنددار شدن منازل مسکونی آبپخش که بعد ده ها سال انتظار و درخواست مردم منطقه برای سنددار شدن برخی از منازل مسکونی که فاقد سند محقق شد گفت: به واسطه پیگیری مستمر ابراهیم رضایی نماینده شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسؤولان استانی به ویژه مدیرکل دادگستری و سازمان ثبت اسناد قضیه سنددار شدن خانه های مسکونی آبپخش حل شد.

امام جمعه برازجان افزود: جا دارد از همه کسانی که در این امر مهم نقش ایفا کردند تقدیر و تشکر داشته باشیم و امیدواریم نسبت به حل مشکل برخی از منازل مسکونی شهر برازجان نیز اقدام مشابه انجام گیرد و مسؤولان برای حل آن پیگیر باشند.

حجت الاسلام مصلح با اشاره به اهمیت انتخابات اظهار داشت: به طور کلی در الگوی مردم سالاری دینی افتخار می کنیم که در کوتاهترین زمان بعداز سرنگونی رژیم طاغوتی و استبدادی ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی و در شرایطی که حضرت امام خمینی (ره) در اوج محبوبیّت، اقتدار و قدرت بودند بوسیله انتخابات آزاد و کاملاً دموکراتیک و مبتنی بر رأی ۹۸/۲ درصدی مردم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت و الگوی یک نظام فرایندی بر اساس ارزشهای اسلامی و آراء عمومی که از اهمیت انتخابات دراین نظام مقدس حکایت دارد پایه گذاری شد.

وی افزود: از این‌رو، در الگوی حکومتی مردم‌سالاری دینی، انتخابات سازوکاری است که می‌تواند مانع از انحرافات مختلف در یک نظام سیاسی گردد و در شرایطی یکسان به هر نماینده‌ای که با رعایت هنجارها و ارزش‌های اسلامی و قانونی، خود را در معرض انتخاب مردم قرار داده با طیب خاطر رأی دهد.

امام جمعه برازجان اظهار داشت: در هر دوره از انتخابات، این فرصت برای ملت به‌وجود می‌آید که عملکرد نمایندگان را بررسی کند و آن‌هایی را که دارای بینش صحیح و کمترین آسیب‌پذیری هستند، برگزیند.

حجت الاسلام مصلح ابراز داشت: از منظر دیگر، نفس انتخابات، اهمیت دادن به شعور سیاسی ملت است. انتخابات موجب تقویت پایه‌های مردمی نظام جمهوری اسلامی می‌شود و میدان را برای فعالیت سلیقه‌های جدید باز می‌کند و مجال طرح دیدگاه‌های مختلف را فراهم می‌آورد. این امر به نوبه خود باعث می‌شود مردم به نظام سیاسی خودشان اعتماد کنند و آن را از خود بدانند و در مصائب و شدائد، پشتیبان آن باشند.

امام جمعه برازجان با ذکر دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه «امنیت» اظهار داشت: تجربه ۴۰ ساله نشان داد که سازش امنیت سوز و مقاومت امنیت ساز است.

حجت الاسلام مصلح افزود: جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه سنگین ترین تهاجمات نظامی، تروریستی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را با صلابت در هم شکست است و نظام امنیتی انقلاب اسلامی برخلاف همه انقلاب ها مبتنی بر رأفت و دعوت بوده است و امنیت و آرامش امروز ما مدیون ایثار و جان فشانی شهداست.

خطیب جمعه برازجان اظهار داشت : جمهوری اسلامی ایران در عین مبارزه مستمر با دولت های ظالم و مستکبر از امن ترین کشور های جهان است و امنیت جمهوری اسلامی بر سه رکن آموزه های اسلام، اتکا به مردم و پیروی از ولایت استوار است و انقلاب اسلامی امنیت خشن شکنجه محور شاه را به امنیت مردمی مبتنی بر اعتماد، ایمان، عشق و آثار بدل کرد.

حجت الاسلام مصلح افزود: باوجود پشتیبانی همه قدرت های جهانی از شاه مردم در خانه خود هم امنیت نداشتند و با وجود توطئه گری همه قدرت های شیطانی علیه جمهوری اسلامی ایران امروز از امن ترین کشور های جهان است و ایران در بحرانی ترین منطقه جهان امن ترین کشور است.

امام جمعه برازجان اظهار داشت: همه غائله های قومی و مذهبی، کودتاها، ترور و بمب گذاری و آشوب های طراحی شده با حضور مردم شکست خورد؛ الگوی امنیتی ایران، منطقه را از خطر آمریکا و داعش نجات داد و امنیت کم نظیر امروز ایران نتیجه حضور مقتدرانه نیرو های انقلاب در کنار مقاومت منطقه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha