چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
حجت‌الاسلام باقری بنابی

حوزه /همزمان با سراسر کشور، جشن تکلیف ۱۵۰۰ دانش‌آموز دختر ۹ ساله در مصلی امام خمینی (ره) پارس‌آباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل ،حجت‌الاسلام علی‌اکبر باقری بنابی، امام جمعه شهرستان پارس‌آباد امروز در مراسم جشن تکلیف دانش آموزان دختران پارس آبادی اظهار کرد: دختران با رسیدن به سن ۹ سالگی به سن تکلیف رسیده و باید با تقلید از مراجع تقلید به انجام احکام شرعی که بر آنها واجب شده است بپردازند.

وی افزود: فرا رسیدن سن تکلیف یک موهبت الهی است و عمل به واجبات و دستورات دینی با رسیدن سن تکلیف موجب سعادت دنیا و آخرت می‌شود.

امام جمعه پارس‌آباد با تبریک جشن عبودیت و بندگی خداوند متعال به دانش‌آموزان دختر پارس‌آبادی، خاطرنشان کرد: با رسیدن به سن تکلیف، باید تکالیف دینی را انجام داده و آموزه‌های مذهبی را سرلوحه زندگی خودمان قرار دهیم.

حجت‌الاسلام باقری بنابی با اشاره به اینکه رسیدن به سن تکلیف نقطه عطفی در زندگی هر انسان است، گفت: خانواده و والدین می‌توانند با کمک مجموعه‌های فرهنگی، وظایف دینی را برای فرزندان خود تبیین کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که دانش‌آموزان با به سن تکلیف رسیدن، واجبات دینی را انجام و از گناهان دوری کنند و ارتباط خود را با خدا از طریق انجام عبادات شامل نماز و روزه افزایش دهند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha